יטבתה פונה למבוגרים: תשיק סדרת משקאות קפה

משקיעה במהלך 5 מיליון שקל ■ בנוסף משיקה סדרת משקאות שוקו בהשקעה של 8 מיליון שקל

מחלבת יטבתה משיקה מוצרים חדשים בקטגוריית משקאות החלב, בניסיון לעורר את הקטגוריה ולהרחיב את קהל היעד שלה.

היום (ג') הודיעה החברה על השקת אייס שוקו בהשקעה של 8 מיליון שקל, 6 מיליון מתוכם יושקעו בקמפיין ובפעילות שיווקית; וכן על השקת משקאות קפה קר לשתייה בהשקעה של 5 מיליון שקל, 3.5 מיליון מתוכם יופנו לקמפיין ופעילות שיווקית. יתר הסכומים הושקעו בפיתוח וטכנולוגיה.

משקאות הקפה ישווקו החל מסוף יוני, ואילו את משקאות השוקו ניתן כבר למצוא על מדפי רשתות השיווק.

לדברי רונית ברמן, מנהלת השיווק של יטבתה, האייס שוקו הוא "משקה עשיר הניתן לצריכה כסורבה או כמשקה שוקו עשיר, בדומה לשוקולטה". סדרת משקאות הקפה הקר כוללת טעמי מקיאטו, לאטה וקפוצ'ינו.

80% מהמכר בקטגוריית משקאות החלב הוא מכר של שוקו. הקטגוריה נשלטת על-ידי יטבתה עם נתח שוק כספי של 63%. הקטגוריה צמחה אמנם בשנת 2010 ריאלית ב-8%, אבל זאת לאחר ששנה קודם לכן היא חוותה סטגנציה, ואילו שנתיים קודם לכן היא רשמה צניחה ריאלית של 11%.

קטגוריית משקאות החלב נצרכת בעיקר על-ידי ילדים ובני-נוער. מהלך השקת האייס שוקו פונה לילדים ובני-נוער, אבל השקת סדרת הקפה - סגמנט חדש בקטגוריה - הוא ניסיון של יטבתה לפנות לקהל מבוגר יותר ועל-ידי כך להרחיב את קהל היעד של הקטגוריה.

"סדרת הקפה נועדה להרחיב משמעותית את קהל המטרה שמשתמש במוצרים שלנו. הסדרה מיועדת לקהל מעל גיל 25, וגם המיצוב ופרופיל הטעם פונה לקהל יותר בוגר. אנחנו מאמינים שהסדרה תחולל שינוי אמיתי בשוק", אומרת ברמן.