סוכם: "עיצומי הסטייק" בנמל אשדוד יופסקו לשבועיים

‎‎‏אחרי שעות של דיונים בבית הדין לעבודה, סוכם כי המו"מ עם עובדי נמל אשדוד יתחדש‏ ■‏‎‎ הדיונים - בעקבות העתירה של התאחדות התעשיינים להוצאת צו מניעה נגד העיצומים בנמל

‎בתום 5 שעות של דיונים בין עובדי נמל אשדוד וההסתדרות, לבין התאחדות התעשיינים ונציגי הממונה על השכר באוצר בלשכת נשיאת בית הדין הארצי לעבודה, נילי ארד, סוכם היום (ד') בצהריים על הפסקת העיצומים למשך כשבועיים.

בתקופה זו, כך סוכם בין הצדדים, הצדדים ישובו בשולחן המשא-ומתן וינסו להשיג פשרה ליישוב הסכסוך, שפרץ עם הוראתו של הממונה על השכר באוצר, אילן לוין, להנהלת הנמל להפסיק בחלוקת שוברים למסעדה לעובדים כתמריץ לעמידה ביעדים.

על-פי הסיכום, השוברים לסטייקים לא יחולקו בשבועיים הקרובים ויישמרו בנאמנות בהנהלת הנמל, כך שאם בתום המשא-ומתן תותר חלוקתם - אלה יחולקו רטרואקטיבית לעובדים הזכאים להם.

בית הדין הארצי לעבודה התערב במשבר כבר אמש (ג'), לאחר שנשיא התאחדות התעשיינים, שרגא ברוש, עתר בבקשה להוציא צווי מניעה שיורו לעובדים לחדש את פעילותם.

לטענת התעשיינים, בשל שיבושי העבודה נגרמים מדי יום ליצואנים, ליבואנים ולמגזר התעשייתי הפסדים בהיקף של עשרות מיליוני שקלים, בגלל סחורות שמתעכבות ואוניות שמסרבות להגיע לנמל אשדוד כדי לפרוק את מטענן.

יצואנים, יבואנים ותעשיינים רבים התקוממו השבוע על התנהלות האוצר במשבר, וזאת לאחר שיו"ר ההסתדרות עופר עיני ניסה לקיים דיון ליישוב המחלוקות, אך הממונה על השכר באוצר, אילן לוין, הודיע כי לא יבוא אליו משום שראש הממשלה הורה לו להתמסר רק לקידום הרפורמה במינהל מקרקעי ישראל.