היסטריה בארה"ב: מוצרי תינוקות מכילים כימיקל מסרטן

"פיננשל טיימס": מחקר מגלה כי אחד מהכימיקלים השכיחים במוצרי תינוקות עשוי מקצף פולימרי - הנחשב גם לרעיל ומסרטן ■ הכימיקל אותר בשליש מ-101 המוצרים שנבדקו במחקר

מחקר חדש שפורסם מראה כי אחד מהכימיקלים השכיחים במוצרי תינוקות עשוי מקצף פולימרי ונמצא בציפיות של כריות, מושבי תינוקות לרכב וכיסאות אוכל לתינוקות - כך פורסם השבוע ב"פיננשל טיימס".

המחקר לא הכריע אם החשיפה של התינוקות הללו לכימיקל המדובר מהמוצרים מעמידה אותם בסיכון ממשי. אולם, במאמר שפורסם השבוע החוקרים מציינים כי תינוקות שהשתמשו במוצרים הללו נחשפו בכל מקרה לכימיקל בתדירות וכמות גבוהות יותר מכפי שממשלת ארה"ב ממליצה.

מחקר קודם שבוצע על-ידי אחד מהחוקרים, כימאי בשם ארליין בלום, תרם להוצאתו של הכימיקל בתצורה דומה מפיג'מות של תינוקות עוד בשנות ה-70. למרות זאת השימוש בכימיקל המדובר לא הופסק באופן מוחלט באותו הזמן. הוועדה לצרכנות בטוחה בארה"ב מציינת השבוע כי "הכימיקל מסכן באופן משמעותי את בריאות הצרכנים".

המחקר החדש זיהה את הכימיקל ביותר משליש מ-101 מוצרי תינוקות שנבדקו במהלכו. בסך-הכול 80 מהמוצרים הכילו את הכימיקל המסוכן בתצורה מסוימת, לעיתים בתצורות הנחשבות רעילות ואסורות לחלוטין לשילוב במוצרים לצריכה.

בין המוצרים שנבדקו: שולחנות, לולים, מצעים, בגדי תינוקות וכיסאות ישיבה לתינוקות - לרכב ולבית. פירוט המוצרים המדוייק המכילים את הכימיקל המדובר, עדיין לא פורסם.

בתגובה לתוצאות המחקר הראשוניות יצא דובר הוועדה לצרכנות בטוחה בארה"ב בהודעה רשמית, כי "מחקר נוסף עוד מבוצע כדי לבחון את רמת החשיפה של הלקוחות לכימיקל המדובר, ולבחון אם נדרשות אלטרנטיבות במוצרים הרלוונטיים".