ברק לא אהוד

המממנים של פעילות המחאה נגד אובמה נחשפים: אנשים אמידים, מאמינים באל ולבנים

"מסיבת התה של המיליארדרים", יום א' 21:30, ערוץ 8, הוט

בדיוק השבוע יצא לי לשוחח עם חבר אמריקני, דמוקרט בנשמתו, שבבחירות האחרונות רץ לשגרירות ארצות הברית בישראל כדי לתמוך בברק אובמה, אבל מביקור המולדת שלו, לפני כמה שבועות, חזר עם סימן שאלה גדול. אובמה, לטענתו, הולך ומאבד את המעמד הבינוני.

למזלו של אובמה, אדם לא מוגדר רק על-ידי תומכיו, אלא, לא פחות מכך, על-ידי מתנגדיו. ובמקרה של ברק אובמה, הוא לא יכול היה לקוות לאויב טוב יותר מאשר אנשי "מסיבות התה" הרפובליקנים. על הקריקטורה שנקראת שרה פיילין נדמה שנאמר ונכתב כבר הכול. גם יתר חבריה לחוגי הימין האמריקני נראים באותן מסיבות תה כמי ששכחו בבית את מסכות ה-KKK הלבנות והמחודדות שלהם (וכמה מדכא לחשוב שהם אחרוני אוהדי ישראל שנשארו מעבר לים).

התוכנית הזאת חושפת את המממנים הנדיבים של פעילות המחאה נגד אובמה - אנשים אמידים, שחוץ מכסף יש להם גם אמונה יוקדת באל וגוון עור בהיר למדי. אמריקה.

שרדו את החגים?

"הישרדות", יום א', 21:00, ערוץ 10

קשה להאשים את ערוץ 10 בלו"ז הבעייתי של חגי ישראל ומועדיו: פעם אחת בספטמבר/אוקטובר ועוד פעם באזור אפריל/מאי, נדמה כאילו כל התודעה הקולקטיבית שלנו לגבי טלוויזיה עוברת איזה אתחול שמונע מאיתנו לזכור מה אירע לפניה. הקורבן המיידי הן סדרות שנסמכות על העובדה שצופיהן זוכרים את הפרק הקודם ומתי הפרק הבא.

שתי נקודות למחשבה על "הישרדות" הערב: ראשית - כשהפרומו קרא להגיב למשולש הרומנטי, כביכול, בין גב, שונית ונטלי, משכתי בכתפיי: מי בכלל זוכר אותם? שנית - מה קרה לגב ונטלי אני באמת לא יודע, אבל למיטב ידיעתי שונית הייתה ונשארה זוגתו של תומר חמד, חלוץ מכבי חיפה. זה לא שאני מעוניין כל-כך בחייהם של הסלבס-לרגע, זה פשוט שאי אפשר היה לצפות במשחק כדורגל בחודש האחרון מבלי לראות אותה לצידו. אז על מי בדיוק אתם מנסים לעבוד?

בכלל נדמה שהעונה הזאת של "הישרדות" מוכיחה משהו חשוב בנוגע לריאליטי: דווקא רמתם הגבוהה-יחסית של רוב המתמודדים, מרחיקה את הצופים מהמסך. אפילו הניסיון לשחרר את השד העדתי מהבקבוק, בשבוע שעבר, נראה יותר כמו השלכת בקבוק עם פתק "הצילו" באופן אישי אני מעדיף את "הישרדות" על מרבית אחיותיה לז'נר, אבל ב"מדד פינת הקפה" היא מתרסקת. מאז "אני אתבע אותך על-פי הוראת כל דין" מתחילת העונה, היא כבר לא מעניינת אף אחד.

בילבולים

"מי שואל אותך?", יום א' 22:15, ערוץ 2 רשת

אמנם קצת מבלבל לראות את ליאור כלפון, אחד מכוכבי "רמזור" שתעלה בקרוב לעונה חדשה בערוץ 10, אצל הזכיין המתחרה. אבל זה עוד הבלבול הקטן.

פיצול האישיות המרהיב שלו הוא כבר משהו מסדר גודל אחר. שהרי ב"רמזור" כלפון מגלם את איצקו, קמצן פתולוגי שגורם לכל הקמצנים לדורותיהם - מהרפגון של מולייר ועד למר קראב של בוב ספוג - להיראות נדיבים, ואילו כאן ב"מי שואל אותך?" הוא מחלק כסף לציבור כאילו אין מחר. תודו שזה מבלבל.