בעקבות ריבוי התקלות: בזק תבצע עבודות בלילה

עבודות תשתית מורכבות של בזק יבוצעו בלילה ■ הנוהג הזה הופסק בעקבות שינויים ביחסי העבודה, כנראה על רקע רצונה של החברה להפחית ההוצאות על תוספת שעות עבודה, ותקלות שכמעט שלא הורגשו

הלחץ עושה את שלו: בזק תבצע עבודות תשתית מורכבות בלילה, וזאת בעקבות ריבוי התקלות בחברה. ההחלטה התקבלה לאחר התקלה האחרונה, שאירעה בשבוע שעבר בעקבות חוסר תיאום בין סמנכ"ל ההנדסה יובל קינן למנכ"ל החברה אבי גבאי, הביאה לשיבושים בשירות במשך כשעתיים וחצי באזור ירושלים והדרום.

המעבר לעבודה לילית אינו חדש. בעבר נהגה בזק לבצע עבודות שעלולות לפגוע בשירות במהלך הלילה. עם זאת, הנוהג הזה הופסק בעקבות שינויים ביחסי העבודה, כנראה על רקע רצונה של החברה להפחית את ההוצאות על תוספת שעות עבודה, ותקלות שכמעט שלא הורגשו כאשר התרחשו בלילה נעשו משמעותיות ללקוחות. בתקלה שאירעה בחודש מארס השנה, לדוגמה, רשת בזק נפלה בלילה לכמה שעות, והחברה נמנעה מלדווח על כך בטענה שלא נגרם נזק לציבור, בגלל השעה המאוחרת.

עבודות שיפור התשתיות של בזק נעשית בליווי מעט תקלות באופן יחסי, אך עוצמתן ותדירותן בחצי השנה האחרונה, והביקורת הציבורית בעקבות זאת, יצרו לחץ על החברה. לתקלה הגדולה שאירעה בינואר, שבה נפלה רשת הטלפוניה למשך כחמש שעות, היו גם השלכות כספיות - החברה נאלצה לשלם פיצוי כבד ללקוחות.

מבזק נמסר בתגובה: "בזק משדרגת כל העת את תשתית התקשורת לרווחת לקוחותיה, תוך דגש על מתן שירות רציף".