נדחתה בקשת רמי לוי לבטל את רכישת הקרקע במתחם הולילנד

ביהמ"ש דחה את בקשתה של חברת ספיר וברקת נדל"ן, הנמצאת בבעלות משותפת של רמי לוי וחברת נהור, לביטול עסקת המכר מול נידר ■ ישלמו את יתרת הסכום בגין רכישת הקרקע

בית המשפט המחוזי בירושלים דחה הבוקר (א') את בקשתה של רוכשת הקרקע הצפונית במתחם הולילנד בירושלים, חברת ספיר וברקת נדל"ן בע"מ (חברת הולילנד) - הנמצאת בבעלות משותפת של איש העסקים רמי לוי וחברת נהור - לביטול עסקת המכר בינה לבין המוכרת, חברת נידר (בהקפאת הליכים).

השופט דוד מינץ חייב את חברת הולילנד לשלם את יתרת הסכום בגין רכישת הקרקע, אותו עיכבה עד כה חרף החלטות קודמות.

הבקשה הוגשה על רקע חוסר יכולתה של החברה לקדם את תוכניות הבנייה על הקרקע, עקב פרשת השוחד המכונה "פרשת הולילנד", שנחשפה לציבור באפריל 2010.

נאמני נידר - עו"ד אמיר ברטוב ממשרד ליפא מאיר ועו"ד יעקב אמסטר, באמצעות עו"ד דנית רימון ממשרד ליפא מאיר - התנגדו לבקשה וטענו כי בית המשפט כבר דן בעבר בשאלת תוקפו של ההסכם בין הצדדים, נוכח קיומה של "פרשת הולילנד", וקבע כי ההסכם שנחתם בין הנאמנים לבין המבקשת הינו "שריר וקיים".

השופט ציין כי אכן לא השתנה דבר מאז החלטתו הקודמת, ודחה את טענותיה של חברת הולילנד.

בין היתר, נקבע כי כיוון שהטעות בכדאיות העסקה נוגעת למצב עניינים עתידי, היא אינה מצדיקה את ביטול ההסכם, וכי בהסכמים מהסוג ומההיקף שנחתם מודעים הצדדים לאי-הוודאות הקיימת באשר למצב התכנוני העתידי של המקרקעין הנרכשים, ונוטלים על עצמם את הסיכון.

לדברי עו"ד עופר שפירא, כונס הנכסים, ההחלטה משקפת את המצב המשפטי בישראל, שלפיו רכישת מקרקעין מעבירה אל הקונה את מלוא היתרונות והחסרונות הנוגעים לתוכניות ולפיתוח המקרקעין בתקופה שלאחר ביצוע העסקה.