הערת "עסק חי" לחברת המילניום השלישי מקבוצת IDB

לאחרונה נמחקו מניות חברת התיירות מהמסחר, כדי לאפשר לבעלת השליטה ביצוע מהלכי התייעלות

לא בכל יום מתפרסמים דוחות כספיים של חברה מקבוצת אי.די.בי, שאליהם מוצמדת הערת "עסק חי". חברת המילניום השלישי, שלאחרונה נמחקו מניותיה מהמסחר באמצעות הצעת רכש של החברה האם, אי.די.בי תיירות, עונה על ההגדרה.

רואי החשבון של החברה, משרד קסלמן וקסלמן, כותבים בסקירתם את דוחות הרבעון הראשון (שבו עדיין הייתה החברה ציבורית) כי "לחברה נגרמו הפסדים בסך כ-3.8 מיליון שקל ברבעון ולה גירעון בהון בסך 16.5 מיליון שקל וגירעון בהון החוזר בסך 27.3 מיליון שקל. גורמים אלה, יחד עם גורמים נוספים, מעוררים ספקות משמעותיים בדבר המשך קיומה של החברה כ'עסק חי'".

המילניום השלישי היא חברת החזקות שפועלת באמצעות שתי חברות בנות: צבר תיירות נופש ואירועים, והוכמן את שכטר עידן חדש בתיירות. החברות פועלות בתחום תיירות הפנים, תיירות יוצאת לקבוצות ויחידים וארגון והפקת כנסים.

הרבעון הראשון נחשב לחלש עונתית בעסקי החברה. הכנסותיה ברבעון צמחו ב-29.9% בהשוואה לרבעון המקביל והגיעו ל-42.7 מיליון שקל, בעיקר בזכות גידול בתחום תיירות הפנים. למרות זאת, הרווח הגולמי נשאר כמעט ללא שינוי על 6.9 מיליון שקל.

החברה הצליחה לצמצם את ההפסד מפעולות רגילות, אך לא לעבור לרווח, וההפסד הגיע ל-2.8 מיליון שקל, לעומת 3.2 מיליון שקל ברבעון המקביל.

בשורה התחתונה, ההפסד גדל ב-10.9% ל-3.8 מיליון שקל. ברבעון הראשון יצרה המילניום השלישי תזרים מזומנים שלילי מפעילות בגובה 6.1 מיליון שקל. בסוף הרבעון היו בקופתה מזומנים ופיקדונות לטווח קצר בהיקף של 4.2 מיליון שקל.

הפיכת החברה לפרטית באה על רקע מצבה הקשה והיא אמורה לאפשר לאי.די.בי תיירות לבצע מהלכי התייעלות ללא הנוהל הנדרש בחברה ציבורית.

כעת, לאחר השלמת הצעת הרכש, בוחנת אי.די.בי תיירות חלופות למיזוג פעילות צבר עם חברות בקבוצה שלהן. במקביל נבחנת האפשרות למיזוג צבר עם צד שלישי. אי.די.בי תיירות תבחן גם אפשרות להזרים כספים למימון הפעילות השוטפת.