עיתונאי רשות השידור מאיימים: לא נעביר את נאום נתניהו

עיתונאי רשות השידור מאיימים כי לא יעבירו את נאומו של ראש הממשלה מוועידת איפא"ק, זאת במחאה על כך שתקציב ההפקות של הרשות אמור להסתיים לחלוטין בתוך חודש

עיתונאי רשות השידור מאיימים כי לא יעבירו את נאומו של ראש הממשלה בנימין נתניהו מוועידת איפא"ק בארצות-הברית, זאת במחאה על כך שתקציב ההפקות של רשות השידור אמור להסתיים לחלוטין בתוך חודש.

לפני כשבוע שלח ועד העיתונות וההפקה של רשות השידור מכתב, בו הוא מאיים להפעיל את סכסוך העבודה בנדון ולהפעיל צעדים ארגוניים.

הכרזת סכסוך העבודה בין עיתונאי רשות השידור לבין ההנהלה הוכרזה כבר בינואר השנה, אולם טרם יצאה לפועל, ועיתונאי הרשות עודם מחזיק בנשק הזה.

על-פי מכתבם מ-15 במאי, "בתחילת השנה תקציב התוכניות להפקות מקור עמד על אפס שקלים. לאחר מספר חודשים אושר תקציב חלקי להפקות מקור בסך 9 מיליון שקל, כשחלקו - 2 מיליון שקל - נוצל עוד בשנת 2010, כך שהתקציב הזמני בפועל עומד על 7 מיליון שקל. בימים אלה התקציב הזמני שאושר מגיע למיצוי מלא, מה שמעמיד את מחלקת התוכניות ללא תקציב להפקות מקור החל מסוך החודש".

"אנו דורשים כי יועבר לאלתר תקציב הגון וראוי להפקות המקור", קראו העיתונאים.

מנכ"ל רשות השידור, מוטי שקלאר, מסר בתגובה: "אני מקווה שהעובדים יגלו אחריות ויעבירו את המשדר החשוב הזה".

ברוממה מבקשים מקדמה

בתוך כך, נודע כי מנכ"ל רשות השידור, מוטי שקלאר, אמור לפנות בימים הקרובים למשרד האוצר בבקשה להעביר מקדמה לרפורמה. זאת לאור העובדה כי בתוך חודשיים יסתיים הכסף באופן סופי, תחילה למחלקת השידורים ולאחריו גם למערך החדשות, כפועל יוצא מכך שעדיין לא אושר תקציב לרשות השידור, בשל הציפייה לחתימה על הרפורמה.

בעבר קיבלה רשות השידור מקדמה של עשרות מיליוני שקלים לטובת שדרוג HD בקיץ 2010.

על-פי התקציב שכבר אושר ברשות השידור, נותרו מיליוני שקלים בודדים עד לניצול מלא של כל תקציב ההפקות של הרשות. לאחר שיסתיים תקציב ההפקות, יתרוקן גם תקציב החדשות, ותצומצם יציאת צוותים לאירועים ולסיקורם.