נמחקה הבקשה לייצוגית נגד יצרנית גבינת "הצהובה הטובה"

יאיר ווייל, מבעלי חברת כפיר: "הניסיון של 'כלבוטק' לצייר את מוצרי החברה כהטעיה הינו אבסורדי, מקומם ולא נכון"

בית המשפט המחוזי מרכז בפתח-תקווה מחק באחרונה את הבקשה לאישור תביעה ייצוגית נגד חברת "כפיר" (צ.י תעשיות מזון יבנה), יצרנית גבינת 'הצהובה הטובה', ואף דחה את תביעתו האישית של התובע, מתן רביזדה, נגד החברה.

הבקשה נגד כפיר הוגשה בנובמבר האחרון בטענה להטעיה בנוגע למוצריה ובעקבות תחקיר שנערך בתוכנית הטלוויזיה "כלבוטק", שעסק בהטעיית צרכנים בנוגע למגוון מוצרים הנחזים לגבינות ולמוצרי חלב אחרים.

מפסק הדין, שניתן על-ידי השופטת מיכל נד"ב, עולה כי התובע "הגיש בקשה להסתלקות מבקשתו לאישור תובענה ייצוגית, לאור הערות בית המשפט בדיון ולאחר עיון חוזר בתגובת המשיבה לבקשת האישור".

בתשובת 'כפיר' לתביעה, שהוגשה באמצעות עו"ד אמיר בן-ארצי ממשרד 'ניר כהן לשם ושות'', נטען היא מהווה "ניסיון פסול להקים תביעה ייצוגית מופרכת מיסודה" על החברה, וכי בפרסומיה של החברה כמו-גם בכיתוב על גבי המוצרים ניתן גילוי ברור, נאות וכדין בנוגע למוצריה.

בתגובה להחלטה על מחיקת התביעה מסר יאיר ווייל, מבעלי כפיר, כי "פסק הדין שניתן על ידי בית המשפט, שדחה על הסף את הבקשה לאישור תובענה ייצוגית, מעיד על כך שהניסיון של כלבוטק לצייר את מוצרי החברה כהטעיה הינו אבסורדי, מקומם ואינו נכון, וכי מוצרי החברה מסומנים באופן נאות וכדין. כפי שציינו בעבר, 'הצהובה הטובה' ושאר מוצרי החברה מהווים אלטרנטיבה טובה לגבינות רוויות כולסטרול - ויעידו על כך מאות אלפי לקוחותינו המרוצים".