מיקרוסופט הציגה עדכון גירסה לווינדוס פון 7: מנגו

הגירסה מכילה 500 פיצ'רים חדשים, בינהם אקספלורר 9 וחיבור משופר לאפליקציות

מיקרוסופט לא יושבת בשקט בתחרות שלה מול אפל וגוגל בשוק הטלפונים. לאחר שחתמה עם נוקיה על ברית אסטרטגית לשילוב מערכת ההפעלה שלה - ווינדוס פון 7 במכשירי החברה הפינית. הודיעה מיקרוסופט אתמול (ג') אחר הצהריים על עדכון בשם מנגו לווינדוס פון שיציע 500 פיצ'רים חדשים.

הבשורה במנגו הוא השילוב החזק יותר בין האפליקציות החיצוניות הקיימות בחנות של מיקרוסופט למערכת ההפעלה. במנגו המידע בחלק מהאפליקציות מופיע כבר בעמוד הבית, בדומה להצגה של ווידג'טים (מיני יישומים) באנדרואיד של גוגל. מיקרוסופט הציגה אפליקציה של חברת התעופה בריטיש אירווייס שמספקת חיווי על מועד הטיסה באייקון אחד, כאשר באייקון אחר מופיע הברקוד של הכרטיס טיסה, כך שהמשתמש לא צריך להפעיל את האפליקציה בשביל להציג אותו לדייל הקרקע של חברת התעופה.

מיקרוסופט גם שדרגה את ההפעלה הקולית עם הקראה אוטומטית של הודעות SMS, כולל אפשרות להכתבה. התוכנה גם יודעת לזהות קיצורים ולהקריא אותם בצורה נכונה, כמו NYC, התוכנה תקריא בתור "העיר ניו-יורק". עוד שדרוג הוא המולטי טאסקינג (הפעלה של מספר יישומים במקביל). במיקרוסופט טוענים שהיכולת הזו במכשיר לא תגרום לבזבוז בטרייה.

בתחום האינטרנט, מיקרוסופט הוסיפה את הדפדפן אקספלורר 9, לאחר שיצא לפני כחודשיים למחשב. השדרוג כאן מתרכז במהירות תגובה וגרפיקה טובה יותר. מנגו יהיה זמין לעדכון בחודשי הסתיו, שנה אחרי ההשקה של ווינדוס פון 7. כמו כן, מלבד LG, סמסונג ו-HTC שכבר הוציאו מכשירים עם ווינדוס פון 7, גם אייסר, פוג'יטסו ו-ZTE יוציאו בפעם הראשונה טלפונים עם מערכת ההפעלה של מיקרוסופט.