"נתניהו איחד בין שני חלקי הבית, אני מאוד גאה בו"

זאב רובינשטיין, מנהל הפעילות של "תגלית" בארה"ב: "בשלב מסוים אפילו היו לי דמעות בעיניים. ראיתי ראש ממשלה שהוא חבר, במעמד היסטורי, הייתי גאה להיות יהודי וישראלי"

בין הסנטורים וחברי הקונגרס שצפו אתמול בנאומו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, היו גם לא מעט ממקורביו: בין היתר ניצפו באולם הקונגרס האמריקאי איש העסקים רון לאודר, מבעלי ערוץ 10, המיליארדר האמריקני והבעלים של העיתון "ישראל היום", שלדון אדלסון שהוזמנו לאירוע על ידי חברי קונגרס, ואיש העסקים ומנהל הפעילות של "תגלית" בארה"ב, זאב רובינשטיין, שהוזמן באופן אישי על ידי ראש הממשלה לצפות בנאום שהוגדר כ"נאום חייו".

רובינשטיין, ששימש בעבר סמנכ"ל בכיר ביורוקום ומנכ"ל תדיראן בארה"ב, הביע בתום הנאום את התרגשותו: "נתניהו איחד בין שני בתי הבית, הוא הבהיר לארה"ב עד כמה הוא רוצה שלום. אני גאה בו, אני מאוד גאה", אמר רובינשטיין שהודה כי במהלך הנאום אף הזיל דמעה.

"בשלב מסוים אפילו היו לי דמעות בעיניים. ראיתי ראש ממשלה שהוא חבר, במעמד היסטורי, הייתי גאה להיות יהודי, גאה להיות ישראלי וגאה חבר שלו. הוא הביא כבוד לעמו, ולא משנה מה אמרו ואומרים עיתוני ישראל. הוא הביא את הכבוד לעמו והבהיר את עמדתו", הוסיף.

עוד נוכחו באולם ידידו האישי של נתניהו, ספנסר פטרידג', שעל פי הפרסומים מעמיד את מטוסו האישי לרשות נתניהו לטיסות פרטיות בעת ביקוריו בארה"ב, ושני משפחת מיניקובסקי, וכן ראש הליגה נגד השמצה אייב פוקסמן וסגן הנשיא של ועידת הנשיאים, מלקולם הונליין, גם הם נחשבים לחברים קרובים מאוד של ראש הממשלה ואף הגיעו אליו ביום ראשון לבלייר האוס במהלך הכנותיו של ראש הממשלה לנאומים שנשא בוועידת אייפ"ק ובקונגרס. השניים ישבו שורה מעל מושבה של שרה נתניהו שהגיעה לאירוע כשהיא מלווה על ידי סאלי אורן, אשת השגריר מייקל אורן.