זינגה צפויה להנפיק לפי שווי של 10 מיליארד דולר

הבלוג All Things Digital: יצרנית הפארמוויל צפויה לפי הערכות לפרסם הודעה רשמית כבר בשבוע הבא על הנפקה עד סוף יוני

הרוחות בוול-סטריט עדיין לא נרגעו מסערת ההנפקה של הרשת החברתית Linkedin בשבוע שעבר, מה שכנראה מגביר את התיאבון של חברות אינטרנט נוספות. הפעם זו זינגה (Zynga), ענקית משחקי הרשת. על פי דיווח בבלוג של קארה סווישר (All Things Digital), מקורות מקורבים לזינגה מספרים כי היא תצא להנפקה עד סוף חודש יוני, וכי הודעה רשמית על כך תגיע, לכל המאוחר, בשבוע הבא.

על פי ההערכות, שוויה של זינגה מוערך בכ-10 מיליארד דולר, כאשר את 2010 סיימה עם הכנסות מוערכות של 850 מיליון דולר, ורווח נקי של 400 מיליון דולר. רק לשם השוואה, לינקדאין יצאה להנפקה לפי שווי של 4.5 מיליארד דולר והכפילה את שוויה ביום המסחר הראשון בוול סטריט, כאשר הרווח הנקי השנתי שלה עומד על כ-15 מיליון דולר בלבד.

ישנן לא מעט אזהרות מפי מומחים ואנליסטים שונים הטוענים כי השיגעון סביב הנפקתה של לינקדאין מאותת על בועה נוספת בענף האינטרנט, בדומה למה שקרה בשנת 2000. ובכל זאת, הנפקה של זינגה צפויה ליצור עוד יותר היסטריה.

זינגה, שהוקמה בשנת 2007, מפתחת אפליקציות משחקים חברתיות, ועיקר ההכנסות שלה מגיע מרשתות חברתיות, בהן המשחקים שלה זוכים לפופולריות הרבה ביותר, כגון פייסבוק ו-Myspace. נכון להיום ישנם יותר מ-247 מיליון משתמשים פעילים שמשחקים במשחק כלשהו של זינגה בפלטפורמות השונות מדי חודש.

המפורסמים שבמשחקיה הם כמובן Farmville (פארמוויל) המדמה עולם וירטואלי שבו השחקנים מנהלים סוג של משק חקלאי וצוברים נקודות על ההתפתחות וההתרחבות של המשק שלהם, וכן גם Texas Hold'Em Poker (טקסס הולד'ם פוקר) המאפשר משחקי פוקר בין גולשי הרשתות החברתיות. האפליקציה האחרונה שהשיקה החברה היא CityVille (סיטי-וויל), שבה משחקים 90 מיליון משתמשים פעילים מדי חודש.