תקרית דיפלומטית? מישל אובמה חיבקה את מלכת אנגליה

בגלל מזג האוויר הקריר חשבה מישל אובמה להגן על המלכה ומיהרה לחבק אותה ■ הממלכה הבריטית הזדעזעה מהפרת כללי הטקס ■ ברק אובמה שיחק טניס שולחן עם דייויד קמרון

במאה השנים האחרונות חצו לא מעט נשיאים אמריקנים את האוקיאנוס האטלנטי כדי לחלץ את בריטניה מצרה, אבל הפעם נראה שנשיא ארה"ב הגיע לאי הבריטי - באווירה שונה לחלוטין.

אחרי המתיחות עם נתניהו, הנשיא אובמה ורעייתו מישל נחים מהנאומים על המשבר במזרח התיכון במהלך 5 ימי הביקור באי הבריטי, ומתרווחים על הספות הנוחות של ארמון בקינגהאם. המלכה אליזבת השניה, נכדה וויליאם ורעייתו הטרייה קייט - הם ודאי סביבה נעימה יותר ממנהיגי המזרח התיכון ובעיותיהם.

כך למשל בפגישה אתמול של נשיא ארה"ב עם דייויד קמרון, ראש ממשלת בריטניה, החליטו שני המנהיגים לגוון את האווירה המעונבת דווקא עם משחק טניס שולחן סוער. לא נמסר מי מבין שני ראשי המדינות ניצח במשחק היוקרתי, אבל לפי התמונות - הם דווקא שיחקו באותו צד של השולחן.

מלכת בריטניה מכירה היטב את מזג האוויר בבירה האנגלית והתלבשה כראוי, אבל רוח פרצים פתאומית גרמה לרעיית נשיא ארה"ב להיאבק כדי להסתיר את חמוקיה ממצלמות התקשורת. הצלמים כבר קיוו לראות "חשיפה נשיאותית" אבל מישל הצליחה, פחות או יותר, להגן על עצמה מהנפה מביכה. המלכה עצמה רק אחזה היטב בכובע המלכותי.

הגברת אובמה כנראה חשבה שברוח הזו ראוי להגן על המלכה, קשישה בת 85 , ואולי לכן היא מיהרה לחבק אותה ולהניח זרוע לבבית על כתפיה. הממלכה הבריטית הזדעזעה מההפרה של כללי הטקס: "אסור לגעת כך במלכה", אמרו הפרשנים השמרנים.

אולי זה בגלל שנוספה חצי יממה לביקור הנשיאותי בלונדון, אולי זה בגלל האווירה המיוחדת של הנסיכות והמלכות, אבל הזוג אובמה אמר אתמול: "אנחנו מרגישים כאן כאילו זה ביתנו השני".