טימותי גייתנר: "לגארד מתאימה לתפקיד יו"ר קרן המטבע"

שר האוצר האמריקני שיבח את שרת האוצר הצרפתית כריסטין לגארד, אשר הודיעה על מועמדתה לתפקיד יו"ר ה-IMF ■ גייתנר: "ללגארד ידע פיננסי וכישורים פוליטיים מתאימים"

שר האוצר האמריקני טימותי גייתנר שיבח את כישוריה של שרת האוצר של צרפת כריסטין לגארד לעמוד בראשות קרן המטבע הבינלאומית, בעודו נמנע מלהביע תמיכה רשמית במועמדותה.

לדברי גייתנר, לגארד אשר הודיעה רשמית על ריצתה כמועמדת לתפקיד, "מתאימה ביותר ברמה האישית, ומציגה שילוב של ידע פיננסי, כישרון וכישורים פוליטיים מתאימים". בהתייחסו למועמד המקסיקני, נגיד הבנק המרכזי של המדינה, אגוסטין קרסטנס, אמר גייתנר כי גם הוא "מאד מוכשר".

לגארד נחשבת כמועמדת המובילה לתפקיד יו"ר קרן המטבע, כמחליפתו של דומיניק שטראוס-קאהן אשר פרש מתפקידו עקב שערוריית המין בה מעורב. במידה ותיבחר, לגארד תהא האישה הראשונה העומדת בראשות הקרן, מאז הקמתה ב-1945. לגארד נהנית מתמיכתן של הכלכלות החזקות באירופה - דוגמת בריטניה וגרמניה - וגם מתמיכתה של סין וככל הנראה של ברזיל.

"לגארד תוכל לתקן את הנזק התדמיתי שנגרם לקרן עם מעצרו של שטראוס-קאהן", התייחס לעניין הכלכלן וחתן פרס הנובל רוברט מונדל. "היא עושה רושם רב", אמר מונדל, שמהווה גם יועץ בכיר לקרן המטבע הבינלאומית, בנוסף למרצה מן המניין באוניברסיטת קולומביה. "מה שהקרן זקוקה לו יותר מכל בזמנים אלה, הוא מישהו שמסוגל להנהיג".

שר האוצר של מקסיקו, ארנסטו קורדאו, התייחס לקרב העתידי על התפקיד בין קרסטנס המקסיקני ללגארד, וציין כי "שניהם מועמדים ראויים. כולם מסכימים כי קרן המטבע צריכה לנהל תהליך בחירה פתוח, המבוסס על איכויות המועמד".

זאת, כאשר ברקע נציגיהן של ברזיל, רוסיה, הודו, סין ודרום אפריקה יצאו בהצהרה רשמית השבוע, כי על יו"ר קרן המטבע הבא להיות ממוצא לא-אירופי. אולם, נציגי הכלכלות המתפתחות עדיין מתקשים להציג מועמד מוסכם מטעמם, כמתחרה ראוי ללגארד.