מחכים לטסט? בוחני הנהיגה עשויים להשבית את המבחנים

ההסתדרות הכריזה על סכסוך עבודה כדי לשפר את מעמדם של הבוחנים ■ סכסוכים נוספים הוכרזו בטלוויזיה החינוכית, ברשות לשיקום האסיר ובמשרד החקלאות

ההסתדרות עשויה לשבש בקרוב את מבחני הנהיגה (טסטים) של צעירים המבקשים להוציא רישיון, זאת לאחר שוועדת התיאום והביצוע של האגף לאיגוד מקצועי הכריזה היום (ה') על סכסוך עבודה בעניינים של בוחני הנהיגה.

על-פי החוק, תוכל ההסתדרות לשבש ואף להשבית את קיום המבחנים בתוך שבועיים מיום ההכרזה על הסכסוך.

לפי ההסתדרות, למרות שבוחני הנהיגה הם עובדי משרד התחבורה לכל דבר, הם מועסקים כיום באמצעות חוזים מיוחדים ולא במסגרת ההסכם הקיבוצי. בהסתדרות דורשים עתה לחתום עם הבוחנים על הסכם קיבוצי, שישפר את ביטחונם התעסוקתי.

ההסתדרות הכריזה היום על שורה של סכסוכים נוספים: בטלוויזיה החינוכית הוכרז סכסוך עבודה בעקבות דרישת הוועד לקבל כתב מינוי עבור קבוצה של עובדים, אשר מועסקים מזה שנים כעובדי הטלוויזיה החינוכית אך מבלי שמעמדם מוסדר כעובדי מדינה, הכפופים לתקש"יר (תקנות שירות המדינה); ביחידת השירותים להגנת הצומח ולביקורת במשרד החקלאות הוכרז סכסוך בעקבות התעלמות לכאורה של ההנהלה מדרישת העובדים לשתף אותם בתוכנית לשינויים מבניים. עילה נוספת להכרזת הסכסוך היא פגיעה בקידומם של העובדים כתוצאה מאי איוש של משרות פנויות; במועצה המקומית שיבלי-אום אלג'נם הוכרז סכסוך בעקבות פיגורים מתמשכים בתשלום משכורות העובדים, ואי העברת כספי המעסיק והעובד לקופות השונות בחודשים אוקטובר עד פברואר. כמו כן, בהסתדרות טוענים שהנהלת המועצה מניידת עובדים ללא הסכמתם; ברשות לשיקום האסיר הוכרז סכסוך עבודה בשל החלטת הרשות לבצע שינויים ארגוניים באופן חד צדדי.