לא רק צרות: הסינים מציעים לעידן עופר מימון לבניית אוניות

"ידיעות אחרונות": נציגי הבנק הגדול בסין נחתו בישראל והציעו לאודי אנג'ל ועידן עופר מימון של מאות מיליוני דולרים לבניית אוניות חדשות

72 שעות אחרי שבארה"ב הוצהר כי החברה השייכת לסמי עופר נכנסה לרשימה השחורה, זוכים האחים עופר לסיוע מפתיע מהקצה השני של העולם: נציגים מהבנק הגדול בסין למימון אוניות וראש קונצרן הנמלים הסיני "צ'יינה הרבור" נחתו בישראל כדי להיפגש עם נציגים ממשפחת עופר, כך נכתב ב"ידיעות אחרונות".

הפגישה המדוברת התקיימה בצהרי יום שישי בביתו של אודי אנג'ל, שותפו של עידן עופר בעופר-ספנות. בפגישה התדיין אנג'ל עם בכירים בענק הבנקאות הסיני exim אשר נמצא בבעלותה של ממשלת סין, בהסכם לבניית אוניות חדשות לצי של עופר-ספנות בהיקף של מאות מיליוני דולרים.

"מדובר בגלגל הצלה למשפחת עופר, הרי אף בעל חברת ספנות לא קונה אוניות מכיסו, והנה מגיעים הסינים שמסכימים לממן למרות הסנקציות האמריקניות, חלק לא מבוטל מהפעילות", כך מסרו השבוע גורמים המקורבים למשלחת. נציין כי מדובר בפמלייה הסינית הכלכלית המכובדת ביותר שהייתה עד היום בישראל, בה נככלו בין היתר יו"ר צ'יינה הרבור.

הסינים ניצלו את ביקורם לשתי פגישות נוספות - האחת עם נוחי דנקנר, לאישור מימון עסקת מכתשים אגן בהיקף 960 מיליון דולר, והשנייה עם נציגים של ממשלת ישראל ובהם שר התחבורה ישראל כץ, וראשי חברת נמלי ישראל - זאת, כדי להגדיל בין היתר את מעורבותם של הסינים בפרוייקטי תשתיות לאומיות בישראל.