פוטין: "דומיניק שטראוס-קאהן הופלל; אני לא מאמין בהאשמות נגדו"

יו"ר קרן המטבע הבינ"ל, הנאשם באונס, מקבל תמיכה בלתי צפויה מראש ממשלת רוסיה ■ "קשה להעריך את הסיבה הפוליטית האמיתית למעצרו, אבל אני לא מאמין בדברים כפי שהם מוצגים"

ולדימיר פוטין, ראש ממשלת רוסיה, אומר היום (ב') שהוא מתקשה להאמין כי האישומים באונס חדרנית נגד הכלכלן והמדינאי הצרפתי דומיניק שטראוס-קאהן הם אמיתיים.

פוטין אמנם ידוע בדעותיו השערורייתיות לעתים, אבל היום הוא חוצה את הגבול ואומר כי יכול להיות ששטראוס-קאהן הוא קורבן של מזימה אפילה שנועדה להרחיק אותו ממוקדי כוח.

"קשה לי להעריך את הסיבה הפוליטית האמיתית, ואני לא באמת רוצה לדון בנושא הזה, אבל אני לא מאמין שהדברים הם כמו שמציגים אותם", אמר ראש הממשלה הרוסי, והוסיף: "זה לא יושב לי נכון בראש".

גם משה קצב קיבל מחמאות מפוטין

התמיכה הפומבית של פוטין בשטראוס-קאהן מגיעה אחרי שבצרפת פורסמה ידיעה מפיו של פוליטיקאי בכיר, לפיה שטראוס-קאהן אמר על פוטין שהוא בין האנשים שרוצים להפיל אותו. קלוד ברטולון הצרפתי צוטט כמי שאמר: "שטראוס-קאהן אמר שהרוסים ובמיוחד פוטין התאחדו עם גורמים בצרפת כדי לנסות ולפטר אותו מקרן המטבע הבינלאומית ולבלום את המסע שלו לתפקיד נשיא צרפת".

מבקריו של פוטין בעולם כולו טוענים היום כי האמירה של פוטין היא אמירה שוביניסטית האופיינית מאד לאיש. הם מזכירים כי ב-2006 פוטין התלוצץ על ההאשמות נגד הנשיא משה קצב הישראלי. אז הוא אמר: "לפתע גילינו איזה איש יוצא דופן הוא הפך להיות! הוא אנס 10 נשים - לא הייתי מצפה ממנו למעשה שכזה. הוא הפתיע את כולנו, כולנו מקנאים בו". דוברו של פוטין אמר אז בתגובה כי בדיחתו של פוטין לא הובנה בגלל התרגום הלקוי.