אלביט הדמיה ויורקוויל ביטלו הסכם השקעה בסך 50 מיליון דולר

אלביט ציינה כי מאז חתימת ההסכם ב-25 במארס לא משכה כל מימון וגם לא הנפיקה לקרן מניות במסגרת ההסכם, אך החברה קיבלה עם חתימת ההסכם מקדמה של 10 מיליון דולר

חברת אלביט הדמיה הודיעה הערב (ג') כי הסכם ההשקעה עליו חתמה עם קרן יורקווילב-25 במארס - בוטל, בהסכמת שני הצדדים. אלביט ציינה בהודעתה כי מאז חתימת ההסכם לא משכה כל מימון וגם לא הנפיקה לקרן מניות במסגרת ההסכם.

נזכיר כי הסכם ההשקעה שנחתם בין השתיים היה על סך של 50 מיליון דולר והיה צפוי להימשך במשך 3 שנים. ההסכם נחתם לפי מודל SEPA, על פיו קרן יורקוויל מעמידה לחברה מסגרת בסך של עד 50 מיליון דולר אותה יכולה החברה לממש על ידי הנפקת מניות. השימוש במסגרת כאמור, יכול היה להתבצע על פי הוראת החברה ולפי שיקול דעתה, בכל עת ובסכום לפי בקשתה (עד 4 מיליון דולר בשבוע) על פני תקופה מקסימלית של 3 שנים.

על פי ההסכם היתה יכולה אלביט הדמיה להקצות לקרן יורקוויל מניות במחיר המשקף הנחה של כ-2% על מחיר המניה הממוצע כפי שיקבע בסמוך לכל הקצאה. עוד הוסכם בין השתיים כי במשך תקופת ההסכם יורקוויל לא תחזיק במניות החברה בשיעור שיעלה על 4.99%.

נציין כי עם החתימה על ההסכם הוסכם כי קרן יורקוויל תעמיד לחברה מקדמה על סך של כ-10 מיליון דולר מתוך סך המסגרת של ה-50 מיליון דולר, המתוכננת להיפרע לפי מודל ה-SEPA כלומר על ידי הנפקת מניות לשיעורין במחירים שבין 45 ל-58 שקל למניה, כך שלא ברור מדוע נכתב בהודעת החברה כי לא משכה כל מימון מן הקרן ולא ביצעה כל הנפקה של מניותיה לקרן.

דודי מחלוף, מנכ"ל משותף באלביט הדמיה אמר בעת החתימה על ההסכם במארס כי "כחלק מהתוכנית האסטרטגית של החברה וכחלק מהמהלכים העסקיים האחרונים אותם מבצעת החברה, אנחנו רואים במהלך של גיוס הון באמצעות הנפקת מניות כצעד חשוב נוסף להרחבת בסיס ההון של הקבוצה. מהלך כזה יחזק את קופת המזומנים של החברה ואת הונה העצמי ויאפשר לנו לקדם ביתר שאת את המהלכים העסקיים שלנו ובעיקרם את פעילות הנדל"ן המניב בארה"ב. הסכם המסגרת עם קרן יורקוויל הנפרס על פני תקופה של שלוש שנים יאפשר לחברה לגייס הון תוך מתן גמישות מירבית בתזמון הגיוס, בסכום הגיוס ובמחיר שנבחר, זאת ללא תלות במצב שוק ההון".