בטר פלייס חתמה על עסקה לאנרגיה מתחדשת ב-60 מיליון דולר

העסקה היא לאספקת אנרגית מתחדשת לרשת טעינת הרכב החשמלי של בטר פלייס באוסטרליה ■ משה קפלינסקי: "החברה מעוניינת לקדם מהלך דומה גם בישראל"

בטר פלייס, המנוהלת על-ידי שי אגסי והחברה לישראל של האחים עופר, חתמה על עסקת ענק בשווי 60 מיליון דולר עם חברת ActewAGL לאספקת אנרגית מתחדשת לרשת טעינת הרכב החשמלי של החברה בקנברה. ההסכם הוא על פני 10 שנים ומהווה את עסקת האנרגיה המתחדשת הגדולה מסוגה באוסטליה. האנרגיה המחדשת תופק ממקורות רוח, מים ושמש.

"החברה מעוניינת לקדם מהלך דומה גם בישראל", אמר משה קפלינסקי מנכ"ל בטר פלייס ישראל. "מהיום הראשון הכרזנו כי אנו נרכוש חשמל ירוק להתנעת רשת הטעינה שלנו ואנו פועלים בהתאם לתוכניות ועומדים מאחורי ההתחייבות של החברה. אנו מציבים אתגר בפני השוק בישראל ורשויות המדינה המקדמות את המעבר לאנרגיה ירוקה. הרכב החשמלי הוא קטליזטור משמעותי במעבר לייצור אנרגיה נקייה ואנו קוראים לחברות במשק הישראלי, אשר פועלות להקמת שדות סולריים או תחנות חשמל פרטיות נקיות, לשיתוף פעולה. אני מאמין כי בעתיד הסכמים דומים יעשו גם בישראל".

מנכ"ל בטר פלייס באוסטרליה, אוואן ת'ורנל, אמר ביום החתימה כי "ההסכם היום הוא אבן דרך משמעותית.ההסכם מהווה נדבך במערכת יחסים רבת ערך וארוכת טווח, אשר מעידה על רצון השחקנים בתעשייה, כגון ActewAGL להוביל את חוד החנית בפתרונות המשקפים אחריות סביבתית המכוניות החשמליות מהוות את החלק החסר בשרשרת המעבר לאנרגיה ירוקה ויכולות לתמוך באנרגיות מתחדשות ולנקות את הרשת מפחמן. המכוניות ברשת שלנו תספקנה לראשונה אפשרות אחסון של חשמל נקי, בייחוד באנרגיות מתחדשות משתנות כמו הרוח".