רוביני: "50% מהבתים בארה"ב יאבדו מערכם בזמן הקרוב"

נוריאל רוביני התייחס בנאומו בניו-יורק גם למשבר החוב באירופה: "המערכת הפיננסית של חלק מהמדינות ביבשת פגומה" ■ "הכלכלה העולמית היא כמו כוס חצי ריקה וחצי מלאה"

"הכלכלה העולמית היא כמו כוס חצי ריקה וחצי מלאה", אמר נוריאל רוביני, פרופסור לכלכלה באוניברסיטת ניו-יורק, המכונה גם "נביא הזעם". "יש לא מעט סיבות לחשוב חיובי בכל הקשור לכלכלה הגלובאלית, אולם יש גם לא מעט התפתחויות שליליות", ציין רוביני, שחזה את המשבר הכלכלי של 2008.

"ההתפתחויות השליליות כוללות את משבר החוב שמאיים על כלכלת אירופה והעולם, עם גידול בחובות של מדינות רבות. למרות שהדאגה הספציפית סביב משבר החוב באירופה הצטמצמה ביחס לשנה שעברה, המדינות הקטנות והחלשות יותר באיחוד האירו מדאיגות במיוחד", דברי רוביני.

"אם עלי לשאול את עצמי מה המכנה המשותף של כל הכלכלות הנחלשות, הייתי עושה את האבחנה הבאה: לכולן יש גירעון הולך וגדל", אמר רוביני. "ובנוסף, המערכת הפיננסית של רובן ממש פגומה".

באשר לסיום תוכנית הרכישות האמריקנית (QE2) של הפדרל ריזרב, אמר רוביני כי "הפגיעה המרכזית תהיה בשוק הדיור. אשר גם ככה נמצא בצניחה", לדבריו. לקראת סיום, אמר רוביני כי להערכתו "50% מהבתים בארה"ב הולכים לאבד מערכם".