תביעת הדיבה של בוחניק וקליין נגד "גלובס" תוקפא לשנה

זאת בעקבות הגשת כתב האישום נגד השניים - כך קבע ביהמ"ש ■ עמוס בוחניק ואריק קליין, ממציאי "מדבקת הפלא", טענו כי הפרסום ב"גלובס" על תרגיל העוקץ שלהם לא היה נכון

הדיון בתביעת הדיבה נגד "גלובס", שהגישו אריק קליין ועמוס בוחניק, ממציאי "מדבקת הפלא" לחיזוי התקפי לב (שלא הייתה) - ייפסק לשנה, זאת בעקבות הגשת כתב האישום נגד קליין ובוחניק - כך קבעה באחרונה השופטת אשרית רוטקופף מבית משפט השלום בפתח-תקווה.

ביוני 2009 פירסמו קליין ובוחניק כי חברת הענק MSI חתמה עמם על חוזה של מיליארדי שקלים בעבור מכירת הזכויות של מדבקה ייחודית ומהפכנית שהמציאו, שבכוחה לחזות מבעוד מועד התקפי לב. ואולם, למחרת ההודעה על העסקה נחשף ב"גלובס" כי מדובר בתרגיל עוקץ.

על-פי הפרסום ב"גלובס", לא ניתן היה לאתר את הפטנטים או את אישור ה-FDA למדבקה, ולמעשה כלל לא פותחה מדבקה כזו, וכלל לא נוהלו מגעים עם MSI.

בעקבות פרסום התחקיר הגישו קליין ובוחניק תביעת דיבה, בטענה כי הפרסום לא היה נכון. אלא שמכתב האישום שהוגש לבית המשפט המחוזי בתל-אביב לפני כחודש נגד קליין ובוחניק, עולה כי בין שאר עבירות ההונאה שמייחסת המדינה לקליין ולבוחניק, היא מייחסת לקליין הונאה גם בקשר ל"מדבקת הפלא".

בין היתר נכתב בכתב האישום כי "עובר לחודש יוני 2009, במסגרת תוכניתו של קליין לקבל במירמה כספים רבים, ועל מנת לרמות באמצעות החברה (SAFESKY) משקיעים שונים ולגרום לאנשי עסקים להשקיע כספים בחברה, פרסמה החברה הודעה ולפיה החברה פיתחה מדבקה ייחודית ומהפכנית שבכוחה לזהות מבעוד מועד התקפי לב, וזאת בשעה שקליין ידע כי כלל לא פיתח מדבקה בעלת תכונות כאמור".

כתב האישום גם מתאר כיצד במסגרת פעולת המירמה של קליין, הוא טען כי חתם חוזה עם חברת MSI, חברת ענק בינלאומית - במסגרתו תקבל החברה מיליארד שקלים, אך לבסוף הוברר כי כלל לא נחתם חוזה עם MSI, ואף לא התנהלו מגעים עמה לרכישת "מדבקת הפלא", וכי החברה כלל לא פיתחה מדבקת פלא המזהה התקפי לב.

בא-כוחו של "גלובס", עו"ד יורם מושקט, נעתר לבקשתו של בא-כוח התובעים, עו"ד גיורא אלדן, להפסיק את התביעה למשך שנה, מאחר שלאור הנסיבות שנוצרו והגשת כתב האישום נגד קליין ובוחניק, לא ניתן בשלב זה להמשיך ולנהלה.

השופטת אימצה את הסכמת הצדדים בעניין.