כתב אישום נגד קליין ובוחניק: הונו משקיעים ב-10 מיליון שקל

‎השניים, ממציאי "מדבקת הפלא", מואשמים כי הציגו מצגי-שווא לפיהם פיתחו מוצרים מתקדמים בתחום הרפואה והתקשורת ■ נאשמים בקבלת דבר במירמה, זיוף ועבירות נוספות

‏‎‎מדבקה לחיזוי התקפי לב, טלפון סלולרי הפועל ללא כרטיס ‏SIM‏, מכשיר לזיהוי פדופילים באמצעות ‏DNA‏ ותוכנה לחיזוי שערי מטבע - אלה הם רק חלק מהמיזמים השקריים לכאורה שהמציאו אריק קליין וד"ר עמוס בוחניק כדי להוציא מיליוני שקלים במירמה מאנשי עסקים שונים.

כחודש וחצי אחרי שנעצרו, הגישה הבוקר (ה') הפרקליטות לבית המשפט המחוזי בתל-אביב כתב אישום נגד השניים בגין מירמה והונאת משקיעים בהיקף של למעלה מ-10 מיליון שקל במסווה של פעילות עסקית.

כתב האישום מייחס לשניים 9 אישומים שונים וביצוע עבירות של קבלת דבר במירמה בנסיבות מחמירות, זיוף, שימוש במסמך מזויף ועבירות נוספות.

‏לפי כתב האישום, במהלך 2009 החליט קליין להוציא במירמה כספים מאנשי עסקים, על-ידי כך שהציג עצמו בפניהם בכזב כאיש עסקים וכיזם המפתח מוצרים טכנולוגיים מתקדמים. בעקבות זאת רשמו קליין ובוחניק על שמו של בוחניק חברה בשם "‏SAFE SKY‏", שהוצגה בכזב כחברה המפתחת מגוון מוצרים טכנולוגיים מתקדמים בתחום הרפואה והתקשורת.

‏מדבקה לחיזוי התקפי לב

לפי כתב האישום, ביוני 2009, במסגרת תוכנית המירמה, פירסמה החברה הודעה לפיה היא פיתחה מדבקה ייחודית ומהפכנית, שבכוחה לחזות מבעוד מועד התקפי לב. ההודעה בדבר "מדבקת הפלא" עוררה עניין רב בקהילה הרפואית בפרט ובציבור בכלל.

במסגרת המירמה, פירסמו הנאשמים כי חברת הענק ‏MSI‏ חתמה עימם על חוזה של מיליארדי שקלים בעבור מכירת הזכויות של המדבקה. ואולם, למחרת ההודעה על העסקה נחשף ב"גלובס" כי לא ניתן לאתר את הפטנטים או את אישור ה-‏FDA‎‏ למדבקה, והתברר כי כלל לא פותחה מדבקה כזו, וכלל לא נוהלו מגעים עם ‏MSI‏.

אחרי שנחשפה תרמית המדבקה, מואשמים קליין ובחניק כי החל מיוני 2009 ועד מארס 2011 הציגו בפני מספר יזמים בעלי ממון מצגים כוזבים נוספים, ומשכו אותם במירמה להשקיע כ-10 מיליון שקל במוצרים טכנולוגיים מתקדמים, שלא היו ולא נבראו.

לפי כתב האישום, הם עשו זאת באמצעות מסמכים שזייף קליין, לרבות מסמכים הנחזים להיות מסמכים בנקאיים. בנוסף, כחלק ממצג השווא שכרו הנאשמים משרדים מפוארים ברמת-גן, שירותי עורכי דין, אנשי יחסי ציבור ורואי חשבון, ונעזרו באנשי מנהלה, גרפיקאים, אנשי מחשבים ומתווכים.

‎‎סלולרי ללא ‏‏SIM‏

כתב האישום מפרט כיצד שיכנעו הנאשמים את היזם ברט המלי להשקיע חצי מיליון שקל בחברה, בטענה שקרית שהיא משווקת בעולם טלפון סלולרי מתקדם מסוג נוקיה, שבאמצעותו ניתן לנהל שיחות בנות 200 דקות בכל מקום בעולם, ללא כרטיס‏SIM ‎‏, וכי עלות ייצורו היא 5 דולר בלבד והפעלתו בישראל אינה מחייבת רישיון ממשרד התקשורת.

בנוסף, הציגו הנאשמים בפני המלי מצג-שווא לפיו יש בידי החברה שבבעלותם מכשיר שפיתח קליין ומזהה פדופילים באמצעות ‏DNA‏.

השניים מואשמים גם כי בדרכי מירמה דומות שיכנעו את היזם עדי גולן, המייצג משקיע אמריקני בארץ, להשקיע מאות אלפי שקלים במיזם טלפון סלולרי שלא היה קיים.

‎‎חיזוי שערי מטבע

אנשים נוספים שנפלו קורבן למעשי המירמה של קליין ובוחניק - לפי כתב האישום - היו היועץ האסטרטגי דוד ספקטור, שקיבל מקליין צ'קים ללא כיסוי בסך 270 אלף אירו בעבור ייעוץ אסטרטגי שהעניק לו; ד"ר גבריאל סאבין ושותפו לעסקים יוסף שקלים, ששוכנעו להשקיע כ-1.4 מיליון שקל בחברה של קליין ובוחניק, שלפי מצג-השווא שהציגו בפניהם הנאשמים עסקה בפיתוחים של טלפון סלולרי חד-פעמי, הסרת שיער באמצעות גלי קול, מיזם אנרגיה ותקשורת בבוטסאונה, מיקרו-שף ותוכנה לחיזוי שערי מטבע.

עוד נטען בכתב האישום כי באמצעות מעשי המירמה קיבלו הנאשמים שירותי נסיעות מחברת דיזנהאוז בסך של 450 אלף שקל, ופעלו ממשרדים מפוארים בבניין גיבור ספורט ברמת-גן, מבלי ששילמו בעבור השכירות לבעלים, חברת רולן אקוויטי.

‏בא-כוחו של בוחניק, עו"ד נתי שמחוני, מסר: " מרשי כופר מכל וכל בעבירות המיוחסות לו בכתב האישום, העומדות בניגוד מוחלט לדרך חייו ואשר מעולם לא היו נחלתו. עם זאת, מר בוחניק מברך על כך שעתה, משהסתיימה החקירה ומשהובאו הדברים לפתחו של בית המשפט, תתבהר התמונה לאשורה, ובסופו של יום - כך אמונתו ותקוותו - תוברר חפותו המלאה, וייוותר הוא בקהל ישרים".

‏כתב האישום הוגש באמצעות עורכי הדין צחי הבדלי ואסף שביט מפרקליטות מחוז תל-אביב.‏‎‎‏

‎‎‏"הפיתוחים" של בוחניק וקליין

‏"מדבקת פלא" לחיזוי התקפי לב

‏טלפון סלולרי הפועל ללא כרטיס ‏SIM‏

‏מכשיר לזיהוי פדופילים באמצעות ‏DNA‏

‏תוכנה לחיזוי שערי מטבע

‏טלפון סלולרי חד-פעמי

‏הסרת שיער באמצעות גלי קול

מיזם אנרגיה ותקשורת בבוטסאונה