Voyant Health הישראלית נמכרה תמורת 10 מיליון דולר

הרוכשת היא חברת בריינלאב (Brainlab) הגרמנית שהייתה מפיצת המוצר של וויאנט ■ המנכ"ל זאב גלוזמן: "לא גייסנו כספים, אלא התרחבנו על בסיס ההכנסות"

חברת Voyant Health הישראלית, שפיתחה תוכנה לתכנון ממוחשב של ניתוחים אורתופדיים, נמכרה לחברת Brainlab הגרמנית בכ-10 מיליון דולר.

מערכות ניהול הניתוחים של וויאנט נמכרות כיום באלף נקודות מכירה ברחבי העולם. בריינלאב היא אחת המפיצות של המוצר מאז 2009. באחרונה היא החלה לרכוש יכולות משלה בתחום ניהול המידע האורתופדי, מה שהוביל אותה לרכישת וויאנט.

"נוצרה הזדמנות טובה למכור מבחינת בעלי המניות", אומר זאב גלוזמן, המנכ"ל ואחד מיזמי החברה. בעלי המניות הללו הם גלוזמן עצמו ושותפו להקמת החברה ד"ר דורון נורמן, שכן בחברה לא הושקעו מעולם כספי קרנות או אנג'לים.

וויאנט, המעסיקה 40 עובדים בתל אביב ובמרילנד, הוקמה ב-2003 כאשר גלוזמן פגש את נורמן בנסיבות לא משמחות. "בעקבות שבר ביד הוחדר לי מסמר לקיבוע, אבל הוא היה ארוך מדי. הגעתי אליו לבצע את הפרוצדורה מחדש", אומר גלוזמן, שהיה באותה התקופה איש תוכנה. "אמרתי לו שצריך לפתח תוכנה שתשפר את האופן שבו אורתופדים מתכננים להיכן להחדיר מסמרים, ושתמנע קיבועים לא נכונים".

גלוזמן ונורמן לא רק דיברו אלא גם עשו - בעזרת מענק של כמה עשרות אלפי דולרים מקרן תנופה של המדען הראשי, הם פיתחו תוכנה כזו, וכן עוד כמה מוצרים התומכים בעבודתו של האורתופד מול תמונות הדמיה. "נסענו לארה"ב ומכרנו את המערכות. כמעט מהרגע הראשון היינו רווחיים", אומר גלוזמן. "מאז לא גייסנו כספים, אלא התרחבנו על בסיס הכנסות".

מוצר הדגל של וויאנט, ה-TraumaCad, מאפשר לאורתופדים לנהל את תמונות ההדמיה של עצמות החולים במערכת מקוונת, ולתכנן על התמונה את הניתוח. הגישה אל התמונות הללו מתאפשרת מכל מקום - המשרד, הבית, בית החולים או חדר הניתוח. רכיב אחר של המערכת, ה-VoyantLink, מאפשר העברה בטוחה ומהירה של התמונות ממערכות מחשוב שונות זו לזו.

החברה קיבלה אישור FDA (רשות המזון והתרופות בארה"ב) למוצר ב-2004. בתוך זמן קצר היא שילבה את יכולותיה במערכות ההדמיה הדיגיטליות של החברות המובילות בתחום, מה שאפשר לה להגיע לבתי החולים המובילים בארה"ב ולמדינות נוספות.

בריינלאב תשלב טכנולוגיה זו עם שני מוצרים נוספים שבבעלותה - מערכת לניווט אורתופדי ומאגר מידע מקוון לרופאים. כרגע נראה כי בריינלאב תשמור על פעילות מרכז המו"פ הישראלי. "התחלנו לעבוד על העסקה בנובמבר", אומר גלוזמן, "בין הטכנולוגיות שלנו יש סינרגיה גבוהה".