שר האוצר של יוון: "ההלוואה תסייע ליוון בשנתיים הבאות"

כך אמר שר האוצר היווני במסיבת עיתונאים שנערכה היום ■ "הפרטים הסופיים לגבי ההסכם המתגבש יפורסמו לפני המפגש של שרי האוצר באירופה שיערך ב-20 ליוני"

"יוון מצפה להלוואה שתספק את צרכיה לשנתיים עד השלוש השנים הבאות", כך אמר היום (ו') שר האוצר היווני, ג'ורג' פפקונסטנטיניו, במסיבת עיתונאים. "קיים הסכם לפיו מחזיקי האג"ח של יוון יקחו חלק במימון החדש של יוון", אמר שר האוצר היווני אך הוסיף כי קיימים עניינים טכניים באשר להסכם זה עם מחזיקי האג"ח הפרטיים.

"חייבת להיות איזשהי השתתפות של המגזר הפרטי, דבר שכבר התקבל באופן עקרוני ע"י כולם", אמר "אך קיימים גורמים טכניים שאותם יש לפתור כך שלא יווצרו בעיות ביוון או בשווקים בכלל". שר האוצר היווני הזכיר כי בחודש מאי בשנה שעברה יוון חמקה ממצב של חדלות פירעון לאחר שקבלה סיוע של 110 מיליארד אירו מהאיחוד האירופי ומקרן המטבע הבינלאומית.

בהמשך לדבריו, מסר שר האוצר של יוון כי הפרטים הסופיים לגבי ההסכם המתגבש בימים אלה לתוכנית הצלה חדשה ליוון, יפורסמו לפני המפגש של שרי האוצר באירופה שיערך ב-20 ליוני, "ההסכם יאושר באופן רשמי בועידת הפסגה האירופית ויחל שלושה ימים לאחר מכן", אמר.