MBeach רוכשת חברת הקוסמטיקה הרפואית לפי 8.5 מ' ד'

חברה הודיעה על כוונתה לרכוש גם את השליטה חברת הקוסמטיקה הרפואית פומגה5 (Pomega5) הישראלית ■ מביץ' תרכוש 30% מפומגה5 תמורת 2.55 מיליון דולר

חברת MBeach (מביץ'), הנסחרת מעבר לדלפק בנאסד"ק ומחזיקה בחברת הדיאגנוסטיקה הישראלית SCS, הודיעה על כוונתה לרכוש גם את השליטה חברת הקוסמטיקה הרפואית פומגה5 (Pomega5), שהוקמה ומנוהלת בארה"ב על ידי צעירה סופר, הישראלית.

פומגה5 פיתחה סדרה של מוצרים לטיפול בעור על בסיס תמצית רימונים, והחלה באחרונה במכירות. על פי ההסכם בין שתי החברות, מביץ' תרכוש 30% מפומגה5 תמורת 2.55 מיליון דולר (שווי של 8.3 מיליון דולר לפומגה5 אחרי הכסף), וכן יוחלפו - לפי אותו שווי - מניות מביץ' תמורת 20% נוספים ממניות פומגה5, כך שבסופו של דבר תחזיק מבי'ץ 51% בפומגה.

מביץ' התנהלה כשלד ללא פעילות עד 2009, אז שולבה בתוכה פעילות הסטארט אפ הישראלי SCS (Skin Cancer Solutions). זוהי מערכת לאבחון סרטן עור, אשר עדיין נמצאת בשלבי הפיתוח. החברה מנוהלת על ידי אלוף משנה במיל' יוסי בידרמן.

המיזוג של SCS לשלד נעשה ב"שיטה הישנה", בדומה למיזוגים של חברות ביומד לשלדים ב-2004-2005: הפעילות הייתה בשלבים ראשוניים מאוד, לחברה לא גויס כסף רב, ובהתאם הסחירות והשווי היו נמוכים והעניין בחברה מועט ביותר.

באחרונה, מוזגו מספר חברות ביומד לשלדים בנאסד"ק ב"שיטה חדשה": מיזוג של פעילות מתקדמת יחסית לשלד, וגיוס של כמה מיליוני דולרים לפחות ממשקיעים בנאסד"ק, כדי ליצור עניין בחברה ואפשרות לממן את פעילותה.

גם מביץ' החליטה כעת לשדרג את פעילותה, עם הוספת פעילות הנמצאת לקראת מכירות, ובמקביל לבצע גיוס של כמה מיליוני דולרים (ולכל הפחות את ה-2.25 מיליון דולר הדרושים לביצוע העסקה עם פומגה5).