רוני רון יטען: רוז מתה כי אני מומחה לאומנויות לחימה

מחר יישמעו הטיעונים לעונש של רוני רון ומארי פיזם, שהורשעו ברצח ובשידול לרצח ■ סנגורו של רון: יש להרשיעו בהריגה ולא ברצח - יש לו הכשרה בקרב מגע, ולכן המכה לרוז הייתה קטלנית

"אני מומחה לאומנויות לחימה, וזו הסיבה שהמכה שנתתי לרוז הייתה קטלנית" - זהו קו ההגנה החדש של רוני רון שיוצג מחר (ב') בבית המשפט בשלב הטיעונים לעונש, לפני מתן גזר דינו בעקבות הרשעתו ברצח נכדתו רוז פיזם.

לפני כשבועיים החליט בית המשפט המחוזי בפתח-תקווה לדחות את הדיון בטיעונים לעונש של רוני רון, שהורשע ברצח נכדתו, ושל אמה מארי פיזם שהורשעה בשידול לרצח, זאת בעקבות מה שהוגדר "טענות חדשות" של צוות ההגנה.

בצעד מפתיע למדי הצטרף עו"ד בני נהרי לצוות ההגנה של רון, וביקש מבית המשפט לדחות את הדיון משום שהוא שמע מרון "טענה מעניינת שטרם נשמעה בבית המשפט".

היום (א') מתבררת מהי אותה "טענה מעניינת". עו"ד נהרי ועמיתו לצוות ההגנה, עו"ד גיל פרידמן, יטענו מחר כי רון כלל לא התכוון לרצוח את רוז, אולם הוא היכה אותה בעוצמה משום שכך הוא רגיל כמומחה לאומנויות לחימה.

"לאחר ששמעתי את סיפור חייו של רוני רון בכלא, נוכחתי לדעת שיש לו הכשרה של קרב מגע מתקופת שירותו בצבא", סיפר עו"ד בני נהרי. "אני מומחה בעריכת דין, והוא מומחה בקרב מגע, והמכה של שנינו אינה זהה. על-פי חוות-הדעת של פרופ' היס, מנהל המכון הפתולוגי באבו-כביר, רוז מתה מעוצמת המכה שקיבלה, ועל כן יש להחשיב את המעשה כהריגה ולא כרצח".

בכל מקרה, גם אם בית המשפט לא ישתכנע, בכוונת סנגוריו של רון לערער על ההרשעה לבית המשפט העליון.

גם פרקליטתה של מארי פיזם, עו"ד רויטל סוויד, הודיעה כי בכוונתה לערער לבית המשפט העליון על הרשעתה של מארי בשידול לרצח.