היסטוריה ב-NBA: דאלאס אלופה

הכחולים מטקסס רשמו תואר ראשון אחרי שניצחו במיאמי והשלימו 2-4 בסדרת הגמר ■ דירק נוביצקי נבחר ל-MVP של הגמר ■ המאבריקס יקבלו בונוס של 2.1 מיליון דולר על הזכייה

דאלאס מאבריקס רשמה היום לפנות בוקר (ב') היסטוריה, כשזכתה לראשונה בתולדות הפרנצ'ייז באליפות ה-NBA. המאבריקס ניצחו 105-95 במיאמי והשלימו ניצחון 2-4 בסדרת הגמר על ההיט. בכך גמלו המאבריקס למיאמי שניצחה אותם בסדרת הגמר ב-2006.

המאבריקס השלימו פלייאוף אדיר, שהחל עם ניצחון 2-4 בסיבוב הראשון על פורטלנד, אחר כך הגיעה סדרת שיא מול הלייקרס שהסתיימה ב-0-4, ובגמר המערב עברו המאבריקס את אוקלהומה 1-4.

מבחינה פיננסית, המרדף של המאבריקס והבעלים מארק קיובן אחרי התואר הביא אותם בעשור האחרון להיות אחת מהקבוצות הבזבזניות בליגה. הם רשמו בעשור האחרון הפסדים תפעוליים של 155 מיליון דולר בסך הכל (במקום השני בליגה אחרי פורטלנד) והוציאו על שכר שחקנים את הסכום הגבוה ביותר אחרי ניו יורק ניקס - 873 מיליון דולר בסך הכל. המאבריקס יקבלו מה-NBA בונוס של 2.1 מיליון דולר עבור הזכייה בתואר.

דירק נוביצקי, בעונה ה-13 שלו בליגה, זכה בתואר ה-MVP של סדרת הגמר אותה סיים עם ממוצעים של 27 נקודות ו-9.4 ריבאונדים. עוד היסטוריה אישית נרשמה הלילה כאשר ג'ייסון קיד בעונה ה-17 בליגה הצליח לסגור מעגל ולזכות באליפות ראשונה.

במיאמי ראו את המיזם הגרנדיוזי עם לברון ג'יימס, דוויין ווייד וכריס בוש קורס ברגעי ההכרעה של העונה. לברון ג'יימס אחרי שכבר חווה הפסד 0-4 בסדרת הגמר ב-2007 אז שיחק בקליבלנד, רשם עוד הפסד בגמר הפעם תוך כדי תצוגה אישית חלשה במיוחד - לברון סיים את הסדרה עם 17.2 נקודות בממוצע (9.5 נקודות פחות מבעונה הסדירה).