שידור חי - ששינסקי: לתשובה יש מונופול גז בגלל מצרים

(עדכון) - ועידת המי"ל: על דרכי יצירת מוטיבציה בארגונים, הקונפליקט בין הרגולציה לעסקים, ניהול סיכונים בארגונים ועוד

ועידת המרכז הישראלי לניהול (המי"ל) מתקיימת היום (ב') במעמד מנהלים בכירים במשק, שמדברים על נושאים שונים הקשורים לניהול אפקטיבי ונכון של ארגון. אתר "גלובס" מעביר את הוועידה בשידור חי לכל אורך היום.

פרופ' איתן ששינסקי אמר בכנס כי תחום הגז בישראל הוא לא תחרותי בכלל - אולי אפילו מונופול של יצחק תשובה וקבוצת דלק. השאלה היא מה עושים עם זה בהקשר של אי-הוודאות מאספקת הגז המצרי.

ששינסקי התייחס גם למשבר שקרה בארה"ב ואמר כי היה בו גם היעדר רגולציה. "חלק מהכשל בשוק הפיננסי קרה בגלל היעדר זה, וזה היה חלק מגורמי המשבר. חברות הדירוג לדעתי אף הרעו את המצב ולדעתי יש לבטל אותן בכלל", לדבריו.

עו"ד ד"ר דוד תדמור אמר כי "ישנה רגולציה וחקיקה גדולה בתחום, וחלקה פרועה, והעיתונות מוחאת כפיים לכל מה שהממשלה עושה - אני מודאג". אייל גבאי הגיב ואמר כי "שאסור לפרש את ועדת ששינסקי בתור כלל. קרה שם משהו מיוחד. הציבור לא מבין לכאורה את השיפור במצב הצרכן שמביא החוק הזה. עשייה ללא רגולציה היא מסוכנת. אם יש הפרטה של גופים בישראל חייבת להתלוות לזה רגולציה".

יונה פוגל, מנכ"ל קבוצת פז, אמר בכנס כי "הרגולציה צריכה רגולטור. עם כל אחד מהרגולטורים אפשר להסתדר אבל עם כולם ביחד זה קשה. הרבה פעמים יש רגולציה אחת שסותרת את השניה, ורגולטורים שנכנסים אחד לתחומו של השני. באופן שבו הרגולציה במדינת ישראל מתנהלת, אף אחד לא נותן דין וחשבון, אף אחד לא בודק אם הרגולציה השיגה את מטרתה, מה העלויות ומה ההשלכות שלה".

בתגובה לדבריו של אייל גבאי, אמר פוגל כי המגמה לפיה המגזר העסקי נמצא בניגוד אינטרסים עם המדינה מסוכנת. "כולנו רוצים אוויר נקי, ביטחון ותעסוקה. אין טובים ורעים, ולא נכון לעשות דה-לגיטימציה למגזר העסקי, כיוון שהוא מבצע השקעות לטווח ארוך, שגם הן לטובת עתיד המדינה".

"שיטת התגמול בישראל חרגה מכל פרופורציה"

"עוד קצת כסף לא ייתן לאנשים מוטיבציה - ובונוס הוא בכלל בעייתי", אמר פרופ' דניאל זייפמן, נשיא מכון וייצמן, בדיון שעסק ביצירת מוטיבציה. "בונוס נותן לאנשים מוטיבציה אבל יוצר גם לחץ". וולדמן הוסיף בהקשר זה: "בונוסים זה דבר מאוד מסוכן; צריך לדעת איך להשתמש בזה או לא להשתמש בזה בכלל". קפלן הסכים עם עמיתיו ואמר כי "מוטיבציה היא מעבר לתגמול כספי. בני אדם רוצים להיות מתוגלמים אבל שיטת התגמול בישראל חרגה מכל פרופורציה".

בוועידה משתתפים, בין היתר, מנכ"ל סלקום עמוס שפירא, מנכ"ל גדות מיכליות ארז מלצר, מנכ"ל פז יונה פוגל, פרופ' איתן ששינסקי, איש העסקים הפלסטיני בשאר אל-מסרי, מייסד מלאנוקס איל וולדמן ועוד. בין הנושאים שנדונים בוועידה ניתן למצוא את דרכי יצירת מוטיבציה בארגונים, הקונפליקט בין הרגולציה לעסקים, ניהול סיכונים בארגונים ועוד.