ג'נרל אלקטריק מקימה מרכז מו"פ בישראל במיליוני דולרים

למרכז יגוייסו עם הקמתו 12 חוקרים והוא יעסוק בתחומי המחקר הרפואי, האנרגיה הנקייה והמים ■ GE תחפש שותפויות עם חברות טכנולוגיה מקומיות והאקדמיה הישראלית

ג'נרל אלקטריק הנסחרת בבורסה של ניו יורק לפי שווי של 194 מיליארד דולר והינה אחת החברות הגדולות בעולם, תפתח בישראל מרכז מו"פ רב תחומי. המרכז יעסוק במחקר בתחומי המחקר הרפואי, המים והאנרגיה הירוקה. הוא ימוקם בחיפה, סמוך למרכז הפיתוח הקיים של חטיבת הבריאות של התאגיד, GE Healthcare, בו מועסקים מאות עובדים בתחום פיתוח מכשירי ההדמיה הרפואית. בסך הכל מעסיקה GE כ-450 עובדים ב-7 מרכזים בישראל, מתוך כ-30 אלף העובדים של החברה בעולם.

במכרז המו"פ החדש יושקעו בשלב הראשון, על פי ההערכות, מספר מיליוני דולרים וכבר עם הקמתו יגוייסו לו 12 חוקרים. בראש המרכז יעמוד עודד מירב, אשר שימש בארבע השנים האחרונות כמנהל פיתוח עסקי בחטיבת המחקר העולמית (GE Global Research Center - GRC), והיה בין האחראים על בניית שיתופי הפעולה של התאגיד עם חברות ישראליות וביניהן - אינסייטק, וויידמד, ארינטה, ודיפ בריז בתחום הרפואי, ובתחום הקלינטק עם חברת הרכב החשמלי בטר פלייס של שי גסי ועם Desalitech, Winflex ,GridON, SolarEdge ,Emefcy וחממת כינרות המתמחה בתחום המים.

אחת המטרות של GE בהקמת המרכז היא לבצע באמצעותו שותפויות עם חברות טכנולוגיה מקומיות והאקדמיה הישראלית. "לישראל יש היסטוריה עשירה של חידושים ותגליות מדעיות", ציין מיכאל אידלצ'יק, סגן נשיא לטכנולוגיות מתקדמות ב-GE. "עם הקמתו של מרכז המו"פ החדש, אנו נהיה בעמדה טובה יותר לבניית מערכות יחסים הדוקות עם הקהילה הטכנולוגית בישראל וזיהוי טכנולוגיות חדשות אשר עשויות להפוך לחלק מהפורטפוליו שלנו".

צוות החוקרים יתרכז בתחום האנרגיה בטכנולוגיות של אנרגיות מתחדשות, אחסון אנרגיה, רשתות חכמות ויעילות צריכת אנרגיה. בטכנולוגיות מים המיקוד יהיה בניטור מים, טיהור וטיפול במי שופכין, התפלת מים מליחים ומי ים ובנוסף בתחום הטכנולוגיות הרפואיות יעסוק המרכז במכשור רפואי לא פולשני (או בעל פולשנות מזערית), כלי אבחון מתקדמים, ומערכות ניווט והנחיה רפואיות.

בנוסף, החוקרים במרכז החדש יעבדו בשיתוף פעולה עם קרנות ה-Healthymagination ו-Energy Financial Services Venture של קרן GE Capital, שמחפשות השקעה בחברות עם טכנולוגיות חדשניות.