ברק דותן ויוסי בן-שלום רוכשים מ-KCPS את השליטה בדנאל

KCPS סוגרת סיבוב בחברת כוח-האדם עם תשואה של 100% ב-3 שנים ■ בן-שלום: "תחום הסיעוד דומיננטי בדנאל, ובראייתנו הדגש יהיה על עולם הסיעוד"

כשלוש שנים לאחר שקרן הפרייבט אקוויטי KCPS רכשה את השליטה בחברת משאבי האנוש דנאל, היא מדווחת היום על הסכם למכירת החזקותיה (58%) לקבוצת ההשקעות DBSI של ברק דותן (76%) ויוסי בן שלום (24%). DBSI תשלם בתמורה 115.4 מיליון שקל לפי שווי של 50 שקל למניה - מחיר הגבוה בכ-25% משווי השוק ומשקף לדנאל שווי של 200 מיליון שקל.

את דנאל ייסדה משפחת אדיר, שמחזיקה כיום במניות מיעוט בחברה, והיא קיבלה אפשרות להצטרף למכירה, אשר להשלמתה נדרש קיומם של מספר תנאים מתלים ואישורים. בתגובה לדיווח עלתה היום מניית דנאל ב-2%, לאחר ירידה של כ-16% מתחילת השנה.

את השליטה בדנאל רכשה KCPS תמורת כ-95 מיליון שקל. מאז הרכישה הודיעה דנאל על חלוקת דיבידנדים בהיקף של כ-140 מיליון שקל, רובם לבעלת השליטה. בשורה התחתונה הניבה ההשקעה בחברה ל-KCPS תשואה של 100%. בשנת 2009 אימצה דנאל מדיניות דיבידנד של לפחות 50% מהרווח הנקי השנתי, ואתמול הודיעה בהתאם על דיבידנד נוכחי בסך 5.8 מיליון שקל.

דנאל מספקת שירותי סיעוד באמצעות 30 סניפים בפריסה ארצית, וכן מציעה שירותי כוח אדם ומשאבי אנוש. בנוסף, היא מפעילה שלושה מעונות פנימייה, שני הוסטלים לחוסים, מפעל תעסוקה שיקומי ומרכז יום שיקומי/טיפולי. באחרונה חיפשה KCPS דרכים להרחיב את פעילותה של דנאל, ובחודש שעבר השלימה את רכישת השליטה בחברת הגיוס וההשמה הפרטית נישה היי-טק, בהשקעה של עד 11 מיליון שקל.

את 2010 סיכמה דנאל עם עלייה של כ-14% בהכנסות, שהגיעו ל-604.5 מיליון שקל, אך בשורה התחתונה הרווח הנקי שלה צנח ב-18% ל-24.1 מיליון שקל. ברבעון הראשון של 2011 מגמה זו נמשכה, כשהרווח הנקי הצטמצם ב-8% ועמד על 6 מיליון שקל. זאת, למרות שיפור של 10.6% בהכנסות ל-159.5 מיליון שקל, בשל שחיקה ברווחיות הגולמית והתפעולית.

את קרן הפרייבט אקוויטי KCPS מנהלים גלעד הלוי, גלעד שביט ואורי עינן (המשמש כיו"ר דנאל). הקרן מנהלת כ-80 מיליון דולר, ומלבד דנאל כולל הפורטפוליו שלה את חברת השירותים לתעשיית ביטוח החיים FIS, את חברת המתכת ברנד תעשיות ואת חברת מרינה פטריות הגליל.

בצד הרוכש, הסביר היום יוסי בן שלום כי "אנחנו שחקן שעולם השירותים מתאים לו. דנאל היא חברה גדולה ויציבה עם הנהלה טובה, וזה תחום שאנחנו מרגישים שאנחנו מבינים בו. אנחנו רוצים קודם לשמר את הקיים, ובהמשך יש לנו מספר רעיונות להתרחב בשוק המקומי. תחום הסיעוד הוא דומיננטי בדנאל, וגם בראייתנו הדגש יהיה על עולם הסיעוד".

את DBSI הקימו בן שלום, לשעבר סמנכ"ל הכספים של כור, וברק דותן (בנו של בועז דותן, ממייסדי חברת הבילינג אמדוקס) בתחילת העשור הקודם. בין החזקותיה המרכזיות של קבוצת ההשקעות נמנות חברות המחשוב סימטרון וטלדור, חברות שירותי הרכב פוינטר ושגריר, חברת התקליטים התו השמיני ורשת האופניים מצמן את מרוץ.