מסתמן: גיתם, אדלר, באומן וגלר יתמודדו על תקציב ישראכרט

מכרז הפרסום יתייחס לשני מותגי האשראי של הקבוצה - ישראכרט ואמריקן אקספרס ■ מתחילת השנה פרסמה החברה בהיקף של 7.6 מיליון דולר במחירי מחירון

משרדי הפרסום גיתם BBDO, אדלר-חומסקי, באומן-בר-ריבנאי וגלר-נסיס הם ככל הנראה המשרדים שיוזמנו בימים הקרובים לקחת חלק במכרז על תקציב הפרסום של תשלובת ישראכרט - כך נודע ל"גלובס".

המכרז יתייחס כנראה לשני מותגי האשראי של הקבוצה - ישראכרט עצמו ומותג הפרימיום אמריקן אקספרס. תקציב הפרסום של הקבוצה מנוהל למעלה מעשור במשרד הפרסום שלמור-אבנון-עמיחי.

תשלובת ישראכרט נמצאת בשליטת בנק הפועלים. ל"גלובס" נודע כי ברקע ההחלטה להיפרד משלמור פעלו שני כוחות מנוגדים בתוך ישראכרט: כאלה שסברו כי יש לשמור על הפרדה מוחלטת של מערך הפרסום של ישראכרט ממערך הפרסום של בנק הפועלים - ולא לאפשר למשרדי הפרסום של בנק הפועלים (גיתם ואדלר) לקחת חלק במכרז; ומצד שני היו כאלה שסברו כי בחיבור זה אין בהכרח חיסרון ויש לאפשר למשרדים לקחת במכרז חלק.

תקציבי הפרסום של הבנקים וחברות כרטיסי האשראי הם תקציבי פרסום נחשקים מאוד בקרב משרדי הפרסום, ולא לחינם המכרז מעורר התעניינות רבה בענף.

מדובר בתקציב עתיר השקעה פרסומית: מנתוני יפעת בקרת פרסום עולה כי מתחילת השנה פרסמה ישראכרט בהיקף של כ-7.6 מיליון דולר במחירי מחירון, שהם כמעט 3 מיליון דולר במחירים ריאליים. ב-2010 עמדה ההשקעה של הקבוצה על כ-24 מיליון דולר במחירי מחירון - כ-7.5 מיליון דולר במחירים ריאליים; וב-2009 פרסמה ישראכרט בכ-19.8 מיליון דולר, שהם כ-6 מיליון דולר ריאליים.

כאמור, מלבד שני משרדי הפרסום של בנק הפועלים שייקחו כנראה חלק במכרז, צפויים להשתתף גם באומן-בר-ריבנאי וגלר-נסיס.

באומן-בר-ריבנאי מטפל כיום בתקציב הפרסום של בנק לאומי למשכנתאות - חלק קטן יחסית של קבוצת לאומי; וגלר-נסיס טיפל עד לפני כשנה בתקציב הפרסום של ויזה כאל, תקציב שעבר למשרד הפרסום יהושע TBWA על רקע חילופים פרסונליים בהנהלת החברה.

דובר ישראכרט סירב להתייחס לידיעה.