תוכנית החילוץ ליוון עשויה להידחות לחודש יולי

שרי האוצר באירופה הודיעו כי יזדקקו לזמן נוסף עד שיחליטו על חבילת החילוץ ליוון ■ "אין תוכנית ב', חייבים פתרון" ■ התשואות על האג"ח של יוון ל-10 שנים נגעו אתמול ב-17.46%

מנהיגי האיחוד האירופי הנאבקים בימים אלה כדי לשבור את הקיפאון בסוגיית חבילת החילוץ ליוון, הודיעו כי הם זקוקים לזמן נוסף כדי להגיע להסכם, כך מדווח היום (ד') "בלומברג". דיון חירום של שרי האוצר בבריסל נכשל בנסיונו לגבש את הובלתה של גרמניה בעניין התמיכה של הסקטור הפרטי בחבילת החילוץ ליוון. השיחות עשויות להימשך עד חודש יולי.

"אין שום תוכנית ב', אנו חייבים להגיע לידי פתרון", אמר גילס מוק , כלכלן בדויטשה בנק. עוד אמר, "ימצאו דרך לבצע את זה בטוח. הכדור נמצא עכשיו אצל קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל ונשיא צרפת, ניקולא סרקוזי, כדי שיוכלו לפתור את המחלוקת ביניהםבעת פגישתם בברלין ב-17 ביוני " עוד הוסיף כי הצורך והלחץ לסייע ליוון התגברו השבוע לאחר ש-Standard & Poor’s הורידה את דירוג האשראי של יוון.

נזכיר כי התשואות על האג"ח של יוון ל-10 שנים נגעו ברמה של 17.46% אתמול, מדובר ברמת שיא של תשואת האג"ח באירופה.

גרמניה וצרפת נמצאות בעמדות הפוכות לגבי תוכנית הסיוע ליוון כאשר צרפת תומכת העמדת הבנק המרכזי באירופה. ברקע, נתוני מאקרו ביוון מראים כי הגירעון התקציבי התרחב לרמה של 10.3 מיליארד דולר בחמשת החודשים הראשונים של השנה. "חייבים להשיג הסכמה כי האלטרנטיבה היא פשוט אסון", העריך כלכלן ב-JP.מורגן.