צפו בתמונות: פורד תשיק כ-20 דגמים בשנתיים הקרובות

השבוע חשפה פורד באירופה בפני משקיעים חלק מתוכנית הדגמים שלה הרלוונטית גם לשוק הישראלי ■ דלק רכב תתחיל לייבא בשנה הבאה דגמים חדשים מרומניה, פיאסטה מחודשת ועוד

מתקפת דגמים בפורד: השנתיים הקרובות עתידות להיות עמוסות ומעניינות לחטיבה האירופאית של פורד ולמפיצים שלה, שאמורים להשיק למעלה מ-20 דגמים חדשים ומחודשים שונים. השבוע חשפה פורד באירופה בפני משקיעים חלק מתוכנית הדגמים שלה, שרובה רלוונטית גם לשוק הישראלי.

אחד הכלים הראשונים בצמרת יהיה SUV בגודל בינוני, שיחליף את הפורד "קוגה" (ובארה"ב את הפורד ESCAPE) ויתבסס על דגם התצוגה, שחשפה לאחרונה פורד בדטרויט. הרכב ייוצר בוולנסיה, ספרד, ועשוי להגיע אלינו כבר במחצית הראשונה של 2012. בתחילת 2012 יצטרף למערך הייצור של פורד באירופה גם המפעל החדיש שהקימה החברה בעיר קריובה שברומניה. מהמפעל הרומני יגיע אלינו המיניוואן הקומפקטי B-MAX שמיועד להתחרות בדגמים דוגמת טויוטה ורסו S.

בשלב מאוחר יותר ייצר המפעל גם תת-גרסאות של הפיאסטה המחודשת כולל, ככל הנראה גרסת מיני-סדאן חדשה. בכך שואפת פורד לשחזר את ההצלחה של המותג הרומני "לוגאן" של רנו, שהפך את רומניה למרכז ייצור אסטרטגי של רנו.

הפיאסטה המחודשת עצמה, אגב, תיוצר בשנה הבאה במפעל של פורד בבלגיה ותצויד בין השאר במנוע 1 ליטר טורבו חדש עם שלושה צילינדרים, שיהיה סופר חסכוני וירוק.

גם הפוקוס החשמלית תיוצר באירופה בשנה הבאה, אם כי עתידה המקומי עדיין לא ברור.

פורד מיניוואן קומפקטי B-MAX
 פורד מיניוואן קומפקטי B-MAX