וינשטיין תומך במתן תעודות "עו"ד מומחה" בתחומים שונים

לדברי היועמ"ש, "תעודת מומחה תעיד על איכותו המקצועית של עורך הדין ובקיאותו בתחום מסוים ותעודד את עורכי הדין לשפר את עצמם ולשאוף לאיכות"

היועץ המשפטי לממשלה, עו"ד יהודה וינשטיין, תומך בהצעה שלפיה לשכת עורכי הדין תעניק תעודות "עורך דין מומחה" בתחומי משפט שונים לעורכי דין שצברו מומחיות בענף המשפטי שבו הם עוסקים.

בטקס הסמכת עורכי דין חדשים, שהתקיים אמש (ד') בירושלים, אמר וינשטיין כי ההצעה להעניק תעודות מומחיות עוררה התלבטויות רבות במשרד המשפטים, ובסופו של דבר הוחלט לתמוך בה.

"תעודת מומחה תעיד על איכותו המקצועית של עורך הדין ובקיאותו בתחום מסוים", אמר וינשטיין, "היא תעודד את עורכי הדין לשפר את עצמם ולשאוף לאיכות, ותשפר את יכולתם של צרכני השירות לבחור את עורך הדין המתאים להם ביותר. כדי ליישם הסדר שכזה, תצטרך הלשכה להעמיד מערך בקרה ופיקוח ראוי".

וינשטיין ציין עוד כי הוא תומך ביוזמה להאריך את תקופת ההתמחות לשנתיים, שבה תומך גם שר המשפטים יעקב נאמן, וקבע כי מדובר ב"רפורמה הכרחית".

בד-בבד, לשכת עורכי הדין מתנגדת בחריפות להצעת החוק הפרטית שהונחה השבוע על שולחן הכנסת, ולפיה תועבר סמכות הפיקוח על מתמחים מהלשכה לידי משרד המשפטים.