ארה"ב: מדד האינדיקטורים המובילים הפתיע לטובה

מדד האינדיקטורים המובילים לחודש מאי עלה ב-0.8%, יותר מהצפי לעלייה של 0.4% ■ סנטימנט הצרכנים של אוניברסיטת מישיגן לחודש יוני ירד יותר מהצפי ל-71.8 נקודות

שני נתונים סותרים מזירת המאקרו בארה"ב: לאחר פתיחת המסחר בוול סטריט פורסמו סנטימנט הצרכנים של אוניברסיטת מישיגן שירד בחודש יוני יותר מהתחזיות המוקדמות, ומדד האינדיקטורים המובילים למצב הכלכלה שעלה בחודש מאי יותר מהצפי המוקדם.

לפי הנתונים שפורסמו בארה"ב, סנטימנט הצרכנים של אוניברסיטת מישיגן לחודש יוני ירד יותר מהצפי לרמה של 71.8 נקודות, לעומת התחזיות המוקדמות לירידה קלה ל-74.2 נקודות מ-74.3 נקודות בחודש מאי.

מדד האינדיקטורים המובילים למצב הכלכלה בחודש מאי עלה ב-0.8%, יותר מהצפי לעלייה של 0.4% לאחר ירידה של 0.4% בחודש אפריל, נתון שלעצמו עודכן מירידה של 0.3%. המדד משקלל 10 אינדיקטורים שבוחנים את מצב הכלככלה בארה"ב. מה שהוביל במידה הגדולה ביותר לעליית המדד בחודש מאי, היו סנטימנט הצרכנים והעלייה באישורי הבנייה, שקיזזו את הירידה ההזמנות שספוקו ע"י העסקים בחודש זה.

בינתיים במסחר בוול סטריט, המדדים המובילים פתחו בעליות שערים של כ-0.8% והם מצליחים נכון לעכשיו לשמור על המגמה החיובית אחרי פרסום נתוני המאקרו. המשקיעים מעודדים מכוונתן של גרמניה וצרפת להגיע לפתרון מהיר בנושא משבר החוב היווני. קאנצלרית גרמניה אנגלה מרקל אמרה היום כי היא תעשה הכל כדי לפתור במהרה את המשבר, וגם נשיא צרפת ניקולא סרקוזי הצטרף ואמר כי הוא מחויב לסייע ליוון ולשמור על היציבות במרחב האירו.