המסע לצ'מפיונס מתחיל: חיפה תפגוש בסיבוב המוקדם את אלופת בוסניה

המשחק הראשון מול בוראץ' הבוסנית יתקיים בקרית אליעזר ב-12 או ב-13 ביולי; הגרלת הליגה האירופית: מכבי ת"א נגד לנקארן מאזרבייג'אן, בני יהודה מול קבוצה מאנדורה

מכבי חיפה תתמודד בסיבוב המוקדמות השני של ליגת האלופות מול בוראץ' באניה לוקה, אלופת בוסניה. כך נקבע היום (ב') בהגרלה שנערכה במשרדי אופ"א. המשחק הראשון יערך בקרית אליעזר ב-12 או ב-13 ביולי; הגומלין בבוסניה יתקיים שבוע לאחר מכן.

במידה ותעבור את הבוסנים, הקבוצה הקשה ביותר שתוכל חיפה לקבל בשלב המוקדמות השלישי היא גנק הבלגית, שבה משחק החלוץ הישראלי אליניב ברדה. יריבות בולטות נוספות הן ליטקס לובץ' (בולגריה), סלובאן בראטילסבה (סלובקיה) ומאלמו (שבדיה). לאחר מכן, תתמודד חיפה, שתהיה מדורגת עד שלב הבתים של ליגות האלופות, בשלב הפלייאוף והאחרון לפני הבתים. שם היריבות כבר יהיו מעט יותר מורכבות, כשהאופציות הריאליות (בכפוף לתוצאות) הן רוזנבורג (נורבגיה), פרטיזן בלגרד (סרביה), אפואל ניקוסיה (קפריסין), ויסלה קראקוב (פולין) ושטורם גראץ (אוסטריה).

בכל מקרה, חיפה לא תפגוש קבוצות חזקות יותר מאלו שהוזכרו כאן, זאת בעקבות הרפורמות שביצעה אופ"א בשלבי המוקדמות לפני שנתיים, במסגרתן קבוצות אלופות ממדינות בעלות דירוג נמוך, יכולות לפגוש רק אלופות ממדינות מקבילות בעלות דירוג זהה. במסלול המוקדמות השני, נפגשות ביניהן קבוצות מליגות בכירות ביבשת שלא זכו באליפות מדינתן.

אגב, גם אם לא תעבור חיפה את שלב המוקדמות השלישי, היא תנשור אוטומטית לשלב הפלייאוף של הליגה האירופית. הפסד בפלייאוף ליגת האלופות יגרור נשירה לשלב הבתים של הליגה האירופית.

מבחינה כספית, בהנחה ואופ"א לא תבצע העונה שינויים בסכומי הבונוסים שהיא העניקה בשנה שעברה לקבוצות עבור הישגים, תקבל חיפה 130 אלף אירו אם תעבור את השלב הקרוב; 130 אלף אירו עבור שלב המוקדמות השלישי; ועוד 2.1 מיליון אירו עבור העפלה לשלב הפלייאוף. במידה ותעלה חיפה לליגת האלופות - כל הסכומים האלו ימחקו, ובמקומם יכניס המועדון בונוס אוטומטי של 7.2 מיליון אירו. כספים אלו אינם כוללים מכירת זכויות שידור של חיפה לשני שלבי המוקדמות בהשתתפותה, ולנתח זכויות שידור שתקצה לה אופ"א (Market Pool) משלב הפלייאוף ואילך.

שתי ישראליות נוספות שהשתתפו היום בהגרלה בשווייץ הן מכבי ת"א ובני יהודה, שישתתפו במוקדמות הליגה האירופית. מכבי ת"א תתמודד בסיבוב המוקדם השני ב-14 ביולי מול לנקארן מאזרבייג'אן, הגומלין ייערך שבוע לאחר מכן ; בני יהודה באותו סיבוב תפגוש בחוץ ב-14 ביולי את סנט ג'וליה מאנדורה (הגומלין שבוע לאחר מכן). הנציגה הישראלית הרביעית - סגנית האלופה הפועל ת"א - תחל את משחקיה בסיבוב המוקדם השלישי של הליגה האירופית, יריבתה תיקבע בהגרלה בחודש הבא.