המשבר בארה"ב מייצר הזדמנויות: בניין בפילדלפיה ב5 מ' ד'

בכוונת ליאם גרופ לשפץ את הנכס ולהפוך אותו לבניין שיכלול 69 דירות להשכרה

משבר הנדל"ן בארצות הברית ממשיך לייצר עסקאות בין יזמים ובנקים המחזיקים נכסים שבעליהם לא הצליחו לעמוד בהלוואות.

חברת ליאם גרופ הנמצאת בבעלות אמיר בן שחר וליאור טל רכשה את הזכויות בנכס בפילדלפיה בעבור 5 מיליון דולר. החברה קנתה מהבנק את חוב בגובה 5 מיליון דולר שרבץ על המקרקעין ובמקביל תוך סיכום עם הבעלים, קיבלה את הבעלות על חברת הנכס. מדובר בנכס הממוקם ב-229 Arch Street ששימש כמבנה ציבורי. הנכס נרכש ממדינת פנסילבניה.

הנכס המדובר כולל 5 בניינים שמחוברים יחדיו לקומפלקס אחד בשטח של כ-6,500 מ"ר על פני 5 קומות. הבניינים עומדים ריקים מאז 2007 ובכוונת החברה לשפץ אותם שיפוץ פנימי. בנוסף, לנכס אישורי בנייה קיימים שמאפשרים הגדלה של אחד מהבניינים ב-4 קומות נוספות. השיפוץ המתוכנן עתיד להפוך את הבניין למגורים ולכלול 69 יחידות דיור.

בשלב הראשון מתכננים היזמים להשכיר את הדירות ולנהל את הנכס כנכס מניב אולם מאוחר יותר בכוונתם להוציא את הדירות למכירה. נכון להיום בוחנת החברה הצעות למימון השיפוץ מבנקים מקומיים ועל פי התכנון עתיד השיפוץ להתחיל עוד כחודשיים כאשר משך השיפוץ המוערך הוא עד שנה.

לאחר השיפוץ המתוכנן יכלול הפרויקט 10 דירות סטודיו בשטח של 51 מ"ר, 40 דירות 2 חדרים בשטח 70 מ"ר, 15 דירות 3 חדרים בשטח 79 מ"ר ו-4 דירות של 4 חדרים בשטח 93 מ"ר.

על פי השכירות הממוצעת של נכסים באזור הצפי הוא שמחיר השכירות של דירות 2 חדרים יעמוד על כ-2,100 דולר לחודש ודירות 3 חדרים יושכרו בסכום של כ-2,400 דולר לחודש.