נתניהו ירחיב יבוא מוצרי החלב מחו"ל

בדיקות "גלובס" על יוקר מחירי המזון הציתו את חרם הקוטג' ומחאת המחירים ■ סטנלי פישר על חרם הקוטג': "ברגע שאתה סוגר את המשק בפני יבוא - אתה מגביל את התחרות"

ראש הממשלה בנימין נתניהו יודיע בקרוב על פתיחת שוק המזון בפני הרחבת יבוא מוצרי חלב. זאת, בעקבות בדיקת "גלובס" על יוקר מחירי המזון בישראל, בדיקה שהציתה את חרם הקוטג' ומחאת המחירים בקרב הציבור.

בפתח ישיבת סיעת הליכוד בכנסת אמר היום (ב') נתניהו: "היום הונחה בפניי טבלה המשווה את מחירי המוצרים ביחס למדד - מה עלה ומה ירד. מה שרואים בצורה ברורה זה שהמוצרים שהיו חשופים לתחרות של יבוא ירדו מתחת למדד, ומה שלא היה חשוף לתחרות של יבוא - עלה. כמעט בראש הרשימה עומדים מוצרי החלב".

נתניהו דיבר על הטבלה המצורפת להלן:

מחירי מוצרים
 מחירי מוצרים

לדבריו, "ביקשתי מהשרים האחראים - שר האוצר, שרת החקלאות ושר התמ"ת - לבדוק אפשרות של פתיחת שוק החלב לתחרות. עד סוף השבוע הם יגישו את המלצותיהם. ייתכן שזו הדרך להקל על המצוקה".

יש לציין כי במהלך השבוע החולף אמרו השרים הנוגעים לדבר כי הם תומכים בפתיחת שוק מוצרי החלב ליבוא, כך שהמלצותיהם ברורות למדי.

כבר בשבוע שעבר הכריז שר האוצר יובל שטייניץ כי הממשלה תתיר בקרוב יבוא מקביל של מוצרי חלב מחו"ל. נגיד בנק ישראל סטנלי פישר התייחס לכך גם כן בנאומו היום בפורום קיסריה, ואמר כי ברגע שסוגרים את המשק בפני יבוא מחו"ל - מגבילים את התחרות.