הטיפ היומי: מניית דשנים ואשלג שיכולה לזנק ב-30%

מחלקת המחקר של מריל לינץ' ממליצה על מניית אגריום בהמלצת "קנייה" במחיר יעד של 108 דולר למניה

אגריום היא יצרנית ומשווקת מובילה של דשנים, וספקית קמעונאית חשובה של מוצרי חקלאות ושירותים, בעיקר בצפון אמריקה וארגנטינה. החברה היא בין יצרניות החנקן הגדולות בעולם, ויצרנית אזורית של פוספט ואשלג.

השילוב הרחב בין עסקי קמעונאות וסיטונאות מאפשר לאגריום ליהנות מהנתונים החיוביים של החקלאות הגלובלית. אנו מאמינים שהצמיחה בדרישה למוצרי דישון בארה"ב יכולה להישמר איתנה בשנים הקרובות, בזכות מחירי התבואה האטרקטיביים והרווחיות הבריאה של המגדלים. בנוסף, יחידת החנקן תיהנה ממחירי גז טבעי גבוהים באופן משמעותי באירופה, שיספקו רצפת מחיר גבוהה יותר למחירי האמוניה והאוריאה (שתנן) של החברה.

אגריום העלתה באחרונה את תחזית הרווח הנקי למניה ב-2011 מטווח של 3.38-3.88 דולר ל-4.15-4.40 דולר. אנו סבורים שפקטור מרכזי בהעלאת התחזית נעוץ בשיפור במחירים לטווח מיידי של מוצרים כמו אוריאה ודיאמוניום פוספט, שהביאה הראות הנמוכה במדיניות ממשלת סין, בנוגע לתעריפי הייצוא שלה בחודשי הקיץ למוצרים אלו. סין היא היצואנית הגדולה ביותר בעולם של אוריאה ויצואנית מרכזית של מוצרי פוספט, וחוסר הבהירות הביא לעצירה משמעותית במסחר עם ספקים סיניים, ומעבר לספקים אחרים כמו אגריום.

אנו מעלים את תחזית הרווח הנקי השנתי למניה ב-2011 מ-7.5 דולר ל-7.8 דולר, וצופים שהחברה תשבור בשנה-שנתיים הקרובות שיאי עבר ברווח הנקי למניה. אנו ממליצים על מניית החברה "קנייה", במחיר יעד של 108 דולר - גבוה ב-30% ממחירה הנוכחי.

*** נכתב על ידי מחלקת המחקר, מריל לינץ'