הפרשה מסתעפת: המשטרה תחקור בכירים בענף הכדורגל

המשטרה מתכננת לזמן בכירים נוספים כדי לחקור חשדות להטיית משחקים והימורים ■ הבוקר תבקש המשטרה להאריך את מעצרם של מאמן הפועל פ"ת לשעבר, יובל נעים

חקירת פרשת "כדור מרכזי" מסתעפת: לאחר חקירתו באזהרה אתמול של יו"ר ההתאחדות לכדורגל אבי לוזון, מתברר הבוקר (ה') כי המשטרה מתכננת לזמן בכירים נוספים בעולם הכדורגל, כדי לחקור את החשדות להטיית משחקים והימורים עד תום.

הבוקר תבקש המשטרה להאריך את מעצרם של מאמן הפועל פתח תקווה לשעבר, יובל נעים וחברו בן כהן המקורב לאיש העולם התחתון עמיר מולנר. לא מדובר בפעם הראשונה שבה נחקרים חשדות פלילים בכדורגל הישראלי, אך הפעם זה מטפס לצמרת הענף.

מפכ"ל המשטרה יוחנן דנינו קבע אתמול בדיון שנערך בנושא שלא צריך לוותר. מדובר בחקירה מסועפת ובראיות שלא נתקלו בהן עד עכשיו. על פי החשד, בכירים בעולם הפשע סחטו ושיחדו בכירים בכדורגל כדי להטות משחקים ולהרוויח מהימורים בלתי חוקיים.

שלושה אנשי כדורגל נמצאים כעת במעצר, כמה אחרים במעצר בית, והיום כאמור ייחקרו בכירים נוספים בתעשייה. המשטרה חושדת בכך שעבריינים נכנסו לתוך ענף הכדורגל והביאו עמם את נגע ההימורים הבלתי חוקיים.

לוזון: "לא היה ולא נברא"

יו"ר התאחדות הכדורגל אבי לוזון נחקר אתמול באזהרה ושוחרר תחת תנאים מגבילים. על פי החשד, לוזון ככל הנראה קיבל שיחה מאחד מבעלי הפועל פתח תקווה שדרש ממנו להשפיע על שיבוץ השופטים במשחקים השונים. עם זאת, עדיין לא ברורה המעורבות שלו בפרשה והקשר שלו לעבריינים המעורבים בה.

בחקירתו אתמול אמר לו החוקר המשטרתי כי "השם שלך עלה כמה פעמים על ידי הנחקרים שלנו. הם טענו שאתה משפיע על שיבוץ השופטים במשחקי הליגה" ואילו יו"ר ההתאחדות השיב: "לא היה ולא נברא, שיבוץ שופטים זה לא בתחום אחריותי".הוא שוחרר בתום שעה, וזה עשוי להעיד על אי מעורבותו בפרשה. לוזון עצמו וסביבתו הקרובה טוענים שאין לו קשר לגורמים הפליליים וכי הוא השיב אך ורק על שאלות שנגעו לשחקני הכדורגל.

יו"ר ההתאחדות הוא הגורם הבכיר ביותר שעד כה הגיע לחקירה בעניין, והוא מצטרף לשלושת ראשי הפועל פתח תקווה - דני לוי, תומר סיני וגל חצור - שכבר נחקרו בפרשה. גם מאמן הפועל חיפה ניצן שירזי ומאמן הפועל פתח תקווה לשעבר יובל נעים נחקרו בפרשה.

גם בבית המשפט המחוזי מרכז עסקו אתמול בפרשה. השופט רמי אמיר קיבל את הערעור של ראשי קבוצת הפועל פתח-תקווה, תומר סיני וגל חצור, והורה על קיצור מעצרם בשלושה ימים. לפיכך, השניים ישוחררו ממעצר, בתנאים מגבילים, היום בשעות הערב.

סיני וחצור, החברים בעמותה שמפעילה את קבוצת הכדורגל של הפועל פתח תקווה, נעצרו ביום ראשון בעקבות חשדות נגדם כי במהלך השנה וחצי האחרונות קשרו קשר עם אחרים להטות תוצאות של משחקים, במסגרת הימורים בלתי חוקיים על תוצאות משחקי כדורגל של הפועל פתח-תקווה ושל קבוצות נוספות. סיני חשוד בנוסף בביצוע עבירות של השמטת הכנסות במזיד.

רק השבוע הותר לפרסום כי בכיר נוסף בכדורגל, חזי מגן, הבעלים של בני יהודה, נעצר בחשד להעלמת הכנסות בעסקיו הפרטיים.