השר אטיאס יביא לממשלה ההצעה למענק לזוגות צעירים

מדובר במענק בהיקף ממוצע של 100 אלף שקל, למי שירכוש דירה חדשה ראשונה בבנייה רוויה ובבנייה עצמית רוויה בפריפריה ■ ההצעה מפרטת את הקריטריונים לישובים בהם תינתן ההטבה

שר הבינוי והשיכון, אריאל אטיאס יביא להחלטת הממשלה ביום א' הקרוב את ההצעה הדנה בקריטריונים לישובים בהם יוכלו זוגות צעירים וחסרי דירה לקבל מענקים וסבסוד פיתוח בהיקף ממוצע של 100 אלף שקל, למי שירכוש דירה חדשה ראשונה בבנייה רוויה ובבנייה עצמית רוויה בפריפריה.

לפי ההצעה המובאת להחלטת הממשלה, יקבלו זוגות צעירים וחסרי דירה הטבה בשווי של כ-100 אלף שקל בממוצע. ההטבה נחלקת בין מענק של 60 אלף שקל עם רכישת הדירה -ובין סבסוד נוסף של כ-40 אלף שקל בממוצע של עלות פיתוח הקרקע. הטבה זו תחול על רוכשי הדירות החדשות ברשימת הישובים שנקבעה ע"פ קריטריונים לכל מי שאין דירה בבעלותו, ללא קשר להכנסתו, למספר ילדיו וכיו"ב.

בין הקריטריונים שיציג משרד השיכון לקבלת ההטבה: ישובים באזורי עדיפות לאומית, יישובים בהם היצע פוטנציאלי של לפחות 250 יח"ד בבנייה רוויה, יישובים בהם מרכיב הקרקע עומד על 30% לכל היותר מערך הקרקע.

"המענק הוא חמצן לזוגות צעירים"

שר הבינוי והשיכון אריאל אטיאס אמר היום: "המענק של 100 אלף שקל הוא בבחינת חמצן גדול לזוגות הצעירים. מדובר בהטבה ובסיוע חסרי תקדים שדרשו עמל רב ומאבקים קשים שהובלנו על מנת לחזק את הפריפריה ולהקל על השגת קורת גג לזוגות צעירים חסרי דיור בישובים בהם יש היצע קרקעות".

התוכנית החדשה שיזם שר הבינוי והשיכון אריאל אטיאס, תחול על רשימה של כ-30 ישובים ובהם: אופקים, אל-סייד, בועיינה-נוג'ידאת, בית שאן, דימונה, חורה, חצור הגלילית, טבריה, ירוחם, כפר מנדא, כרמיאל, יפיע, מגדל העמק, מעלות תרשיחא, מצפה רמון, נהריה, נחף, נצרת, נצרת עילית, נתיבות, סח'נין, עכו, ערד, צפת, קרית שמונה, רהט, שדרות, שלומי.

ממשרד השיכון נמסר כי מטרת התוכנית היא עידוד הגירה לאזורי הפריפריה, סיוע לזוגות צעירים ועידוד הישארות אוכלוסייה באזורים אלה, תוך עידוד בנייה חדשה באזורים אלה, בישובים בהם יש היצע גדול של קרקעות זמינות לבנייה - מה שימנע עליית מחירים בלתי מבוקרת. התוכנית מעניקה יתרון כלכלי לחסרי דירה על פני רוכשי דירות להשקעה. התוכנית צפויה להגדיל את היצע הדירות בארץ, לאור עידוד הבנייה בישובי הפריפריה.