הממשלה אישרה: פלוג המשנה לנגיד, תשתכר 54.4 א' ש'

לפי הצעת המחליטים שהועלתה היום, שכר הנגיד יעלה ל-60,500 שקל, ואילו המשנה תשתכר 90% מהסכום הזה, קרי 54,450 שקל

הממשלה אישרה היום (א') את מינויה של קרנית פלוג לתפקיד המשנה לנגיד בנק ישראל, זאת אחרי שדוח ביקורת שנחשף ב"גלובס" עצר למשך כמה שבועות את המינוי. על פי הדוח, ד''ר שאול לאך, בעלה של פלוג, הועסק בבנק ישראל באופן חריג ובניגוד לכל נוהל תקין.

הוועדה המייעצת למינוי בשירות המדינה, בראשות השופט יעקב טירקל, דנה בשבוע שעבר שוב בדוח והחליטה כי הוא אינו מצדיק את דחיית או ביטול המינוי של פלוג. בשבוע שעבר הופיעו בפני ועדת טירקל הנגיד, סטנלי פישר, והיועצת המשפטית של הבנק, טידה שמיר, והביעו תמיכה גורפת במינויה של פלוג.

פלוג, מנהלת חטיבת המחקר של בנק ישראל וחברת הנהלה זה 10 שנים, תהפוך לאישה הראשונה שמכהנת בתפקיד הבכיר ביותר בבנק, אחרי הנגיד עצמו. פלוג גברה במרוץ על בארי טף, והיא זוכה להערכה רבה הן בממשלה, לרבות במשרד האוצר, הן בכנסת והן בוועד העובדים.

בד בבד, אישרה הממשלה גם את עדכון שכר הנגיד והמשנה, לאחר חודש של דחייה, עקב הרגישות הקיימת בתקופה האחרונה סביב יוקר המחיה. לפני כחודש, העלה ראש הממשלה בנימין נתניהו על סדר היום של הממשלה את בקשתו להעלות את שכר הנגיד והמשנה מעבר לשכר השרים, בהתאם לחוק בנק ישראל החדש, אך מספר שרים הביעו התנגדות ודרשו דיון מעמיק בסוגיה.

לפי הצעת המחליטים שהועלתה היום, שכר הנגיד יעלה ל-60,500 שקל, ואילו המשנה תשתכר 90% מהסכום הזה, קרי 54,450 שקל. כבר בעת גיבוש חוק בנק ישראל החדש, לפני כשנתיים, הצהיר הנגיד פישר בכמה הזדמנויות כי הוא יוותר על תוספת השכר ומהשכר המוגדל יהנה הנגיד הבא. לפיכך, ימשיך להרוויח הנגיד כ-39 אלף שקל, סכום שקול לשכר שר בממשלה. לגבי פלוג, אשר תיכנס לתפקיד בסוף החודש, שכרה יעלה בכ-12.5%, מ-47,900 שקל. לפיכך, תרוויח פלוג בפועל שכר שהוא גדול ב-38% מזה של הנגיד.