מנכ"ל פלאפון: תנו לי להיות שחקן כמו פרטנר וסלקום

הקושי של פלאפון מול מתחרותיה נובע מזה שגם סלקום וגם פרטנר יכולות להציע ללקוחות סבסוד של שירותים נייחים לטובת שימור הלקוחות בסלולר

גיל שרון, מנכ"ל פלאפון, מבקש להשוות את התנאים המלאים שמקבלות המתחרות שלו, פרטנר וסלקום, בשוק התקשורת, ושיפסיקו להגבילו רק בשל העובדה שפלאפון שייכת לקבוצת בזק. את הדברים אמר שרון בשבוע שעבר בפני ועדת חייק הבוחנת את ההסדרה בשוק התקשורת.

שרון הופיע בפני הוועדה ביחד עם יוליה מרוז, מנהלת אגף רגולציה בחברה, ודיבר על החשיבות בהשוואת התנאים הרגולטוריים לכל השחקנים בשוק במידה שווה. שרון אמר שכרגע ההסדרה פועלת לרעת פלאפון אך גם לרעת השוק, משום שאם היו נותנים לחברה להיכנס, המשמעות הייתה דווקא הרחבת התחרות ולא פגיעה בה, משום שהיה מתווסף שחקן נוסף לקיימים.

שרון דיבר עוד על ההכרח לבטל את ההפרדה המבנית הנהוגה היום בטענה שבעולם ה-IP, וכאשר כל השחקנים יכולים לספק פתרון מקצה לקצה, אין מקום להפרדות מבניות מלאכותיות כמו בארץ.

הקושי של פלאפון מול מתחרותיה נובע מזה שגם סלקום וגם פרטנר יכולות להציע ללקוחות סבסוד של שירותים נייחים לטובת שימור הלקוחות בסלולר. כך, למשל, במכרזים מסוימים ישנם מצבים שבהם החברות נדרשות להציע שירותים משולבים של תקשורת קווית פלוס תקשורת סלולרית, ופלאפון לא יכולה להציע זאת בגלל הקשר שלה לבזק ובגלל ההפרדה המבנית.

נזכיר גם שאחרי שרון הופיע בוועדה יהודה זיסאפל, יו"ר בינת, שהזהיר מפני ביטול ההפרדה המבנית והתריע נגד הריכוזיות בשוק התקשורת אשר עשויה להוביל לכך ששחקנים קטנים כמו בינת ייפגעו מכה אנושה אם תבוטל ההפרדה המבנית בבזק.