נתניהו על גלעד שליט בביקור בים המלח: "הוא יגיע"

(עדכון) - ‏שר הביטחון, אהוד ברק: "אנחנו רואים חובה עליונה להחזיר את גלעד שליט, אבל לא בכל מחיר"

‎על קו המים של ים המלח, הסתכל הבוקר (ב') ראש הממשלה בנימין נתניהו ימינה ושמאלה ומצא את עצמו מוקף בשריו: היו שם שר הפנים, שר המשפטים, שר התיירות, שר האוצר ואין ספור מאבטחים. רק השר להגנת הסביבה, גלעד ארדן, חסר לו פתאום ונתניהו החל שואל שוב ושוב את הסובבים אותו "איפה גלעד".

‏ מעברו השני של מעקה מתכת שהציבו מאבטחיו, חוצצים בין העיתונאים לבין פמליית ראש הממשלה, בחופה של הבריכה התעשייתית בים המלח, שאג אחד הכתבים לעבר נתניהו: "באמת, איפה גלעד". הוא התכוון לגלעד שליט, כי גלעד ארדן כבר הגיע, בינתיים. ראש הממשלה לא התבלבל. הוא פסע לעבר מעקה המתכת, התקרב בצעד, הניח ידיו על מותניו והצהיר בשתי מילים "גלעד יגיע". הוא לא אמר מתי, איך, באיזה מחיר, האם בכל מחיר.

‏ אחר כך, הוא מיהר להתפנות אל הנסיבות החגיגיות שזימנו אותו אל המקום, נטל מכשיר טלפון סלולארי ושלח מסרון - כדי להצביע בתחרות הבין לאומית שעושה ארגון אונסק"ו להכרזה על שבעת פלאי תבל הבאים. ראש הממשלה התבקש לבחור בים המלח, שמתמודד בתחרות הזו, וקרא לעם ישראל "לכו להצביע".

כשלהק של מטוסי קרב הנמיך טוס מעל מקום הטקס, הוא התלוצץ: "זהו אות תמיכה של חיל האוויר במועמדות של ים המלח בתחרות על שבעת פלאי תבל", אמר. כשביקשו ממנו להתעמת עם המציאות הפחות פסטורלית שמחכה לו בגובה פני הים, כמו מה יהיה עם אסירי החמאס שמאיימים לשבות רעב, והאם יקשה על תנאי כליאתם כמנוף להאצת המו"מ לשחרור שליט, נתניהו ביטל: "תיהנו מהמקום, רק ליום אחד".

‏שר הביטחון, אהוד ברק, הביע עמדתו בנושא: "אנחנו רואים חובה עליונה להחזיר את גלעד שליט, אבל לא בכל מחיר".

‏ שר האוצר, יובל שטייניץ, שליווה את ראש הממשלה לאורך כל יום הסיור בים המלח, ביחד עם שרים נוספים, היה מפורט יותר בעניין החייל השבוי: "גלעד שליט הוא סיפור של טרגדיה שכולנו מקווים שיגמר בקרוב. אנחנו עושים הרבה בעניין הזה, כולל לקיחת סיכונים גדולים אך יש גם סיכונים שלמדינה אסור לקחת. אבל דברים נעשים ועוד דברים יעשו", אמר וסתם.‏