סקר: 50% מהנהגים הצעירים צופים כי ייפגעו בתאונת דרכים

כך עולה מסקר "אור ירוק" ■ 89% מהציבור סבורים כי תוספת תקציב תקטין את מספר ההרוגים והנפגעים בתאונות

כמחצית מהנהגים הצעירים בגילאי 18-21 חושבים כי יפגעו בתאונות דרכים, כך עולה מסקר עמדות הציבור של "אור ירוק" לשנת 2011 המתפרסם היום (ב'). 89% מהציבור סבורים כי תוספת תקציב תקטין את מספר ההרוגים והנפגעים בתאונות.

על פי נתוני הסקר, באופן כללי מרבית הציבור חושב שיש סיכוי משמעותי שיהיה מעורב בתאונה עם נפגעים. כאמור, בקרב צעירים החשש משמעותי יותר - 45% מקרב הנהגים בני 18-21 סבורים, שיש סיכוי גבוה עד ביטחון מלא, כי יהיו מעורבים בתאונת דרכים עם נפגעים, לעומת 36% מכלל הציבור.

בתשובה לשאלה: "בהנחה שהמדינה תיתן תקציבים גבוהים יותר לטיפול בבטיחות בדרכים, האם לדעתך אפשר להקטין את מספר ההרוגים והנפגעים בתאונות דרכים או שאי אפשר?" ענה רובו המכריע של הציבור (89%), כי הגדלת התקציבים לטיפול בנושא אכן תצמצם את מספר התאונות והנפגעים בהן.

בנוגע לרמת שביעות הרצון של הציבור מהפעילויות השונות הננקטות למניעת תאונות, הסקר מראה כי הציבור מבחין ברמת טיפול נמוכה מאוד בתאונות הדרכים. הציבור מעניק ציון של 4.7 לשביעות הרצון הכללית בעוד שר התחבורה והבטיחות בדרכים מקבל ציון של 5 (בסולם של 1-10). גם שאר הנושאים אינם מקבלים ציונים גבוהים: נושא הענישה מקבל ציון של 4.8. הכשרת נהגים, חינוך לבטיחות ואכיפה זכו לרמה מעט גבוהה יותר של שביעות רצון (5-5.3).

שמואל אבואב, מנכ"ל "אור ירוק" אמר כי "אנשים רואים בקטל בדרכים כפוגע יותר ויותר בביטחון האישי שלהם, ומציבים אותו ביחד עם האלימות באותה רמה של דאגה, יותר מהמצב הביטחוני. הציבור גם מצביע באופן חד משמעי על הקשר החיובי בין הקצאת משאבים כלכליים לירידה במספר תאונות הדרכים, ונותר רק לקוות כי מקבלי ההחלטות יישמו את תכנית שיינין המתעדכנת בימים אלה במלואה, עוד ב-2011."