גפני: "הממשלה הונתה וגזלה 600 מיליון שקל מעובדיה"

גפני תקף בחריפות את האוצר בגין הכוונה להחזיר רק באופן חלקי את הקיזוז בדמי ההבראה של עובדי המדינה בתקופת המשבר הכלכלי

יו"ר ועדת הכספים משה גפני תקף היום (ב') בחריפות את משרד האוצר, בגין "העלמת" 600 מיליון שקל בסוגיית השבת דמי ההבראה שנגבו משכר העובדים בשנים 2009-2010. מדובר בכספים שנגבו לשם הקמת קרן סיוע למפעלים בתקופת המשבר הכלכלי, אך לא נוצלו וכעת יש להחזירם, אולם בכוונת האוצר להחזיר רק סכום חלקי לעובדים. (לסיפור המלא - לחצו כאן)

"הממשלה הונתה את ועדת הכספים מאחר והיא לא הקימה את קרן הסיוע לעסקים במצוקה מדמי ההבראה של 2009 אשר גבתה מן העובדים", אמר היום גפני בדיון שנערך בנושא. "במקום שישתמשו בכסף למטרות אשר סוכם עליהם, הכניסו זאת לקופת המדינה. זהו כסף גזול. לקחו מהעובדים את הכסף הזה שלא כדין".

נציגי האוצר שנכחו בדיון אמרו כי אין סיבה למחוק זאת מספר החוקים: "החוק הזה היה נכון בזמנו ואין צורך להתבייש בו או למחוק אותו. אין כוונה להשתמש בחוק בעתיד ". בתגובה אמר גפני: "זהו כתם בספר החוקים ואם אין כוונה להשתמש בחוק, יש למחוק אותו ולא לשמור אותו לעתיד".

גפני הביע חשש שהאוצר יבקש לגבות שוב דמי הבראה מהעובדים בעתיד על סמך הצעת החוק הקודמת שאושרה בממשלה: "האוצר יבקש להאריך את החוק שהממשלה אישרה בעבר. הממשלה מאשרת אוטומטית הצעות שהאוצר מביא לאישורם בנוסח מעורפל. השרים אינם מבינים במה מדובר בכלל. זה קורה שוב ושוב, הממשלה אישרה לחשב את ההנחות במעונות יום לפי סולם השקילות של הלמ"ס למרות שאף שר לא הבין על מה מדובר ולמרות שמדובר בפגיעה ממשית בנשים. אני חושש שבעתיד שוב יביאו הצעה לקצץ בדמי הבראה לעובדים ולכן מתנגדים למחוק את החוק".