דויטשה בנק הפיץ 5% ממניות סלקום ב-457 מיליון שקל

(עדכון) - דויטשה בנק הפיץ 5% ממניות דסק"ש בחברת התקשורת למוסדות פיננסיים באירופה במחיר של 92.5 שקל למניה, דיסקאונט של 3.6% על מחיר הבסיס הבוקר בת"א

‎פרטי הפצת מניות סלקום, המוחזקות על ידי דסק"ש , מתבררים: על פי דיווח באתר "בלומברג", דויטשה בנק הוא הברוקר המפיץ 3.26 מיליון מניות סלקום (כ-3.27% ממניות סלקום) למוסדות פיננסיים באירופה תמורת 92.5 שקל למניה, הנחה של 3.6% על מחיר הבסיס הבוקר בבורסה התל אביבית. במכפלת מספר המניות במחיר, מדובר על הפצה בהיקף של כ-301 מיליון שקל.

דסק"ש אישרה את הפרטים, והוסיפה כי לדויטשה בנק ניתנה אופציה לרכוש עוד 1.7% ממניות סלקום בתמורה לכ-156 מיליון שקל. על פי הידוע, דויטשה בנק מיהר לממש את האופציה עקב ביקושי יתר - והפיץ עוד 1.7% מהמניות. נציין כי דסק"ש התחייבה שלא למכור עוד מניות סלקום עד ה-15 באוגוסט השנה.

אתמול דווח כי קבוצת אי.די.בי של נוחי דנקנר פנתה לברוקרים זרים, על מנת שיפיצו עבורה חלק ממניות חברת הסלולר סלקום שבידיה. דסק"ש דיווחה היום כי היא שוקלת להפסיק את איחוד דוחות סלקום בדוחותיה במטרה לרשום רווח חד פעמי של מיליארדי שקלים כתוצאה מהפסקת הצגת הדוחות של סלקום בדוחות דסק"ש. בכך תחזק דסק"ש את ההון העצמי שלה ותביא לשיפור בתחזית דירוג האשראי שלה, שהורדה בתחיל השנה ל"שלילית" על ידי מעלות.

דסק"ש מקבוצת אי.די.בי היא בעלת השליטה בסלקום, ומחזיקה ב-51.7% ממניות חברת הסלולר. שווי ההחזקה הנוכחי שלה מתקרב ל-1.5 מיליארד דולר. סלקום, שנסחרת במקביל בבורסת ‏‏NYSE‏ בניו יורק ובבורסה של תל אביב, איבדה 11.1% מערכה מתחילת אפריל, והשווי הנוכחי שלה הוא כ-2.8 מיליארד דולר.

‏סלקום, המנוהלת על-ידי עמוס שפירא, נמצאת בהליכים לקראת מיזוג עם החברה האחות נטוויז'ן. זאת על רקע מיזוג החברות המתחרות פרטנר ו-012 סמייל. סלקום צפויה לשלם כ-1.54 מיליארד שקל תמורת נטוויז'ן. עם השלמת המיזוג תרשום דסק"ש רווח של כ-71 מיליון שקל, וכלל תעשיות, שגם היא חלק מקבוצת אי.די.בי, תרשום רווח של 87 מיליון שקל.

‏הרבעון הראשון של 2011 היה הרבעון הראשון שבו סלקום, והמתחרות פרטנר ופלאפון, הרגישו את השפעת הפחתת דמי הקישוריות (התעריף שחברת תקשורת נדרשת לשלם בכל פעם שהיא מעבירה לחברה אחרת שיחה או ‏‏SMS‏). סלקום סיימה את הרבעון עם הכנסות של כ-1.59 מיליארד שקל, בדומה להכנסות ברבעון המקביל. הרווח הנקי שלה ירד ב-2.5% ל-306 מיליון שקל, כשעל השורה התחתונה השפיעו הוצאות מימון בגובה 67 מיליון שקל.

ה-‏‏‏EBITDA‏ (רווח בנטרול מס, ריבית, פחת והפחתות) הסתכם ב=639 מיליון שקל, כמעט ללא שינוי ביחס לרבעון המקביל. הפיצוי על הפגיעה בתוצאות בגלל הפחתת דמי הקישוריות הגיע בעזרת מכירות חזקות של סמארטפונים: מכירות ציוד הקצה זינקו ב-130.1% ל-382 מיליון שקל ברבעון הראשון.