יו"ר ה-IMF לשעבר: "להגביר הפיקוח על הבנקים באירופה"

ג'ייקוס דה לרוסיר, לשעבר יו"ר קרן המטבע הבינלאומית: "מעט מדי נעשה בתחום סקטור השירותים הפיננסים, בראי משבר החוב באירופה" ■ "יציבות ועוצבת האיחוד מובאים למבחן"

"מעט מדי נעשה בתחום סקטור השירותים הפיננסים, בראי משבר החוב באירופה - יש להגביר הפיקוח על הבנקים", אמר היום (ד') ג'ייקוס דה לרוסיר (Jacques de Larosiere), לשעבר יו"ר קרן המטבע הבינלאומית.

דה לרוסיר התבטא כי פיקוח חלש על המוסדות הפיננסים "היה אחד מהגורמים העיקריים למשבר", אך ציין כי ישנן עדיין בעיות בסיסיות בכל הקשור להכרעה מי אחראי לפקח על המוסדות הפיננסים הגדולים.

דה לרוסיר ציין למשל כי "בארה"ב האחריות מחולקת בין משרד האוצר, הפדרל ריזרב, וגורמים נוספים". לדבריו, "אירופה התקדמה מאד בכל הקשור ליצירת רשויות כלל-אירופאיות לאחר הקמת גוש האירו, ויציבותו ועוצמתו של האיחוד יובאו למבחן עם מבחני הלחץ החדשים על הבנקים וההתפתחויות ביוון".

נזכיר כי רשות הבנקים האירופיים הצהירה זה מכבר כי תעדכן את "מבחני הלחץ" לבנקים ביבשת, ברקע החרפת המצב הכלכלי באירופה וחשש מחדלות פירעון יוונית. המטרה היא למנוע החרפה במצב האשראי בשווקים, ומגיעה בעקבות פעילות אשראי לא אחראית של חלק מהבנקים ביבשת.