מודי כידון: "שוק המדיה בישראל הוא שוק של מטורפים"

‎‎יו"ר איגוד חברות הפרסום באסיפת איגוד המפיקים: "בישראל יש מעל 150 מיליון שקל בתוכן שיווקי בטלוויזיה"‏ ■ מנכ"ל הרשות השנייה מנשה סמירה על ה-DTT: "נבטיח שהיצירה לא תיפגע"

‎‎‏"שוק המדיה בישראל הוא שוק של מטורפים" - כך אמר יו"ר איגוד חברות הפרסום, מודי כידון, באסיפה הכללית השנתית של איגוד המפיקים לקולנוע וטלוויזיה שנערכה השבוע בבית הסופר בתל-אביב. לדברי כידון, "הבעיה מתחילה כשהערוצים המסחריים מוכרים את התכנים שלהם בזול".

‏במהלך נאום שנשא מול קהל המפיקים, ובהם גם טמירה ירדני ומנכ"ל הרשות השנייה מנשה סמירה, התייחס כידון לבעיית המפיקים ואמר: "ישנם 200 ערוצים בשלט, ובסופו של דבר אתם המפיקים ברי-מזל, מכיוון שבסיכומו של יום 70% מהצפייה בישראל מתרכזים בשני ערוצים דוברי השפה העברית".

"יש בישראל יותר מ-150 מיליון שקל בתוכן שיווקי בטלוויזיה", הוסיף כידון. "אם נגיע למצב שבו המפרסמים יבינו שמשתלם להם להשקיע בניו-מדיה, הם יפנו תקציבים להפקות תוכן ייעודיות שתשלבנה תוכן שיווקי. כך יוקצו תקציבים משמעותיים נוספים למפיקים מחד גיסא ולמפרסמים מאידך".

‏כידון התייחס גם לסוגיית האינטרנט. לטענתו, למרות הדיבורים הנרחבים בשני העשורים האחרונים בדבר השפעתו של האינטרנט על עולם המדיה בישראל, "בימים אלה המהפכה מתחילה באמת. הטאבלט יהפוך להיות העיתון הדיגיטלי החדש, זה כבר כאן, ועלינו להבין ולהתכונן לכך".

‏בסיום דבריו אמר כידון כי לדעתו הן הרייטינג שנמדד והן כמויות הכספים שלכאורה מועברים מיד ליד מנופחים. "אין שום ביסוס למספרים להם אנו עדים. משרדי הפרסום נמצאים גם הם בבעיה קשה, שכן שיטת התגמול בישראל היא ארכאית ולא עומדת בכנה אחד עם זו הנהוגה ברחבי אירופה ובארה"ב".

"היצירה לא תיפגע"

‏מנכ"ל הרשות השנייה, מנשה סמירה, התייחס להרחבת ה-DTT‎‏ ל-18 ערוצים, שיש כאלה שחושבים שהיא מהווה סיכון עבור המפיקים, ואמר כי יחד עם מהלך ההרחבה יש "להבטיח שהיצירה לא תיפגע".

עוד אמר סמירה כי צריך לפעול למיסוי התכנים המועברים בניו-מדיה, וכי יש לפעול לכך שבתקופת הרישיונות כל ערוץ יהיה חייב להשקיע 220 מיליון שקל.