הערכות: 21 אלף מכוניות נמכרו בישראל ביוני

מנתונים ראשוניים עולה שקרוב ל-21 אלף נמכרו ביוני, בדרך לשיא שנתי של 240 אלף מכוניות ב-2011

ענף הרכב ממשיך במסלול הבטוח לשיא מכירות שנתי של כל הזמנים. על פי הערכות ראשוניות, נמכרו בחודש יוני כ-21 אלף כלי רכב חדשים - נתון שמביא את המכירות החצי שנתיות לכ-120 אלף כלי רכב ואת הנתון השנתי לכ-240 אלף כלי רכב בשנה.

בין הגורמים, שהשפיעו באופן חיובי על המכירות ביוני, ניתן למצוא מבצעי מכירות אגרסיביים של יבואני הרכב ורכישות ערות של חברות הליסינג וההשכרה לקראת עונת התיירות של הקיץ.

בין היבואנים, שדיווחו עד כה על שיאי מכירות ניתן למצוא את שברולט וקאיה. המותג שברולט של UMI מסר במחצית הראשונה של השנה 8,660 כלי רכב - שיא של כל הזמנים. מתוכם מעל 1800 יחידות נמסרו ביוני בלבד. גם המותג קאיה שבר את השיא שלו עם כ-7700 מסירות מתחילת השנה.

יצוין כי לחלק מהיבואנים יש צבר הזמנות מאסיבי, שנמתח חודשים קדימה. זמן ההמתנה הממוצע לקיה "פיקנטו" עומד כיום על כשישה חודשים וגם לחלק מדגמי טויוטה, שברולט ויונדאי יש כיום רשימות המתנה של שלושה עד חמישה חודשים.

מלבד פלח המיני מכוניות נרשמה התעוררות גם ברכבי יוקרה. הפורד "אקספלורר", החדש, למשל, מכר בשבועיים הראשונים להשקתו כ-190 יחידות - כמעט כמו כל מכירותיו בישראל עד כה. גם בב.מ.וו נרשמה תגובה חיובית לקמפיין ההוזלות בו החלה החברה.